KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Senát bude řešit silnici mezi Ostravou a Opavou kvůli petici

Senát bude řešit silnici mezi Ostravou a Opavou kvůli petici

Publikováno: 9.1.2011, Aktualizováno: 11.1.2011 09:28
Rubrika: 2011

Senát bude muset řešit zastavení stavby silnice mezi Ostravou a Opavou. Důvodem je petice místních obyvatel a firem, kterou podepsalo přes 28 000 lidí. Senátoři tak budou celou věc projednávat na některé ze svých příštích schůzí. Předcházet tomu bude veřejné slyšení, které senátní petiční výbor pořádá v pondělí 17. ledna. Pozval na něj iniciátory petice, zástupce ministerstva dopravy i Moravskoslezského kraje.

Organizátoři petice se tak snaží zvrátit loňské rozhodnutí ministra dopravy Víta Bárty (VV), který kvůli nedostatku peněz a úsporám odložil pokračování stavby silnice I/11 až na roky 2012 a 2013, kdy do ní plánuje investovat celkem 2,2 miliardy korun. Premiér Petr Nečas (ODS) loni v říjnu v Ostravě slíbil, že se vláda se bude snažit najít 300 milionů korun na pokračování rozestavěné silnice v úseku u Mokrých Lazců tak, aby nemusela být konzervována.

Autoři petice označili Bártovo rozhodnutí "za nekoncepční a neekonomické, postrádající racionální a analytické podklady". Podle nich destabilizovalo budování páteřní silniční sítě v Moravskoslezském kraji a negativně ovlivnilo rozvoj dopravní infrastruktury jeho v západní části. "Zastavením této stavby dojde zcela jistě k dalšímu zhoršování životního prostředí a alarmující nehodovosti na tomto klíčovém úseku komunikace 1/11," uvádí se v petici.

Na silnici, jejíž stavba začala předloni v březnu, se doposud prostavělo zhruba 460 milionů korun. Do stavby ve vysokém stupni rozestavěnosti je nutné investovat ještě 4,3 miliardy Kč. Nová trasa má odvést dopravu z center obcí mezi Ostravou a Opavou, kterými denně projíždí až 30 000 vozidel. Společně s dokončenou dálnicí D1 má v budoucnu vytvořit takzvaný Slezský kříž, jehož druhá část povede z Ostravy směrem na Slovensko, a propojit tak západ a východ Moravskoslezského kraje.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (28x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Vysokorychlostní železnice v ČRVysokorychlostní železnice v ČR (25x)
Pro velké přepravní proudy cestujících mezi nejdůležitějšími evropskými centry a aglomeracemi nejlépe vyhovují vysokoryc...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice