KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Seminář Přechod k normě EN 1090 překvapil vysokou účastí

Seminář Přechod k normě EN 1090 překvapil vysokou účastí

Publikováno: 30.3.2010, Aktualizováno: 6.4.2010 09:53
Rubrika: 2010

Seminář Přechod od národních norem k jednotné normě EN 1090 pro provádění ocelových a hliníkových konstrukcí proběhl koncem března v Konferenčním centru VŠCHT v Praze. Odborná akce nabídla nejen pohled českých odborníků, ale poskytla i inspiraci ze zahraničí – ze sousedního Německa. Semináře, který pořádal Svářečský vývojový a výukový ústav SVV Praha, s.r.o., se zúčastnilo 102 odborníků.

Seminář byl určen pro svářečské podniky, které svařují ocelové a hliníkové konstrukce. Účastníci semináře byli podrobně informováni o předpokládaném zavádění normy EN 1090 se zaměřením především na oblast německého trhu. Akce byla cílena na vedoucí pracovníky z oblasti kvality a svářečské výroby, na svářečské dozory u firem, jejichž odběratelé vyžadují doložení certifikace pro svařování ocelových a hliníkových konstrukcí. Výstupním dokumentem pro všechny posluchače bylo osvědčení o absolvování semináře.

Zahraniční host semináře prof. Dr. Ing. Gerd Kuscher (GSI/ SLV Hannover) vystoupil s referátem o normách DIN EN 1090-1 a DIN EN 1090-2, náhradách za DIN 18800-7, CE - značce a WPK (FPC). „Z dvaceti značek chromových ocelí jsou v Německu povoleny pouze dvě… Ty ostatní nejsou použitelné pro stavební konstrukce,“ sdělil Gerd Kuscher.

Ing. Milan Kučera (SŽDC, s.o.) se věnoval požadavkům SŽDC, s.o. pro dodávky mostních ocelových konstrukcí. „Kontrola projektů není řádně prováděna,“ řekl Ing. Kučera a dodal: „ Zkušenosti ukazují, že způsob prověrek certifikačních orgánů je různý a nemusí vypovídat o kvalitě prací na stavbách.“

Ve své druhém příspěvku podal prof. Dr. Ing. Gerd Kuscher souhrnný obraz norem v oblasti ocelových konstrukcí, detailně se věnoval normě EN 1090-1 až 3, (DIN) EN 1090-2, provádění nosných ocelových konstrukcí a požadavkům na svářečský podnik. K problematice získání certifikátu řekl: „Certifikát se týká oprávnění výrobce a svářečského dozoru. Jestliže svářečský dozor opustí firmu, přestává mít firma platný certifikát. Z toho vyplývá, že svářečský dozor má ve firmě vysoké postavení.“ „V Německu je při svářečské zkoušce požadována jak praktická, tak teoretická zkouška. Pokud naše firma přijme zahraniční svářeče, musejí být přezkoušeni z praktických dovedností i z teorie,“ zdůraznil prof. Kuscher.

S referátem, věnujícím se revizi normy ČSN 73 2603 Provádění ocelových mostních konstrukcí vystoupila Ing. Miloslava Pošvářová, Ph.D. (MOTT MACDONALD Praha s.r.o.). Zabývala se podrobně zkušenostmi s vadami a chybami, které se často zjišťují při provádění mostních konstrukcí a proč byly tyto zkušenosti zapracovány do jednotlivých článků revize normy. "Čím delší je prodleva mezi výrobou plechu a jeho použitím, tím vyšší je šance na zjištění povrchových vad. Veškeré plechy pro nosné části konstrukcí by se měly přejímat objednatelem před tím, než se zabudují do ocelové konstrukce," řekla Ing. Pošvářová, Ph.D. " Potřebujeme trvalou činnost kvalifikovaného technického dozoru objednatele, jak při výrobě, tak při montáži ocelových konstrukcí mostů. Odstraňovat vady konstrukcí až při její přejímce, bývá většinou již pozdě. Mosty je třeba udržovat a současně provádět kvalifikované prohlídky během jejich životnosti. Chybné hodnocení mostu při prohlídce může mít zásadní následky na bezpečnost provozu, " sdělila Ing. Pošvářová, Ph.D.

Shrnutí veškerého informačního dění na semináři poskytl jednatel SVV, s.r.o. Ing. Pavel Flégl. „Evropská norma je vždy kompromisem mezi nejvyspělejšími a nejslabšími zeměmi v Evropě. Proto není tak přísná jako národní normy některých zemí. Je tudíž nutné podpořit Evropskou normu národními normami,“ podotkl Ing. Flégl.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Odborný seminář Přechod k EN 1090 proběhl v Konferenčním centru VŠCHT v Praze; 23. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Odborný seminář Přechod k EN 1090 proběhl v Konferenčním centru VŠCHT v Praze; 23. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Odborný seminář Přechod k EN 1090 proběhl v Konferenčním centru VŠCHT v Praze; 23. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Odborný seminář Přechod k EN 1090 proběhl v Konferenčním centru VŠCHT v Praze; 23. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Odborný seminář Přechod k EN 1090 proběhl v Konferenčním centru VŠCHT v Praze; 23. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Odborný seminář Přechod k EN 1090 proběhl v Konferenčním centru VŠCHT v Praze; 23. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Odborný seminář Přechod k EN 1090 proběhl v Konferenčním centru VŠCHT v Praze; 23. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (110x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (60x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (29x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice