KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Seminář Logistainable poskytl ucelený obraz oblasti dopravy, logistiky a udržitelnosti

Seminář Logistainable poskytl ucelený obraz oblasti dopravy, logistiky a udržitelnosti

Publikováno: 29.1.2010
Rubrika: 2010

Jednodenní odborný seminář týkající se dopravy, logistiky a udržitelnosti na úrovni firemního managementu, strategie a politiky proběhl 27. ledna 2010. Seminář byl iniciativou Velvyslanectví Nizozemského království a byl organizován společně s nizozemskými dopravními a logistickými experty Pieterem Vosem (Tesco Stores CR) a Quintem Vosmanem (Qrail s.r.o., Praha). Odborného setkání v Iris Congress Hotelu v Praze se zúčastnilo 100 posluchačů.

Akci zahájil velvyslanec Nizozemského království Jan Henneman. Ve svém projevu mimo jiné sdělil: „Naše země (Nizozemsko) má druhou nejlepší logistickou infrastrukturu ve světě.“ A dále dodal: „Udržitelnost je hlavním principem pro naši dopravní politiku. „Zelenější politika“ totiž může vést k ziskům, aniž by byly nutné vysoké investice.“

Zejména o dopadu dopravy na životní prostředí, možných řešeních a problematických otázkách v této oblasti hovořil Vladimír Slavíček, ředitel odboru mezinárodních vztahů a Evropské unie Ministerstva dopravy ČR. „V České republice se nachází pouze síť terminálů kombinované dopravy s nedostatečnými parametry a bez napojení na logistická centra. Je zde také mnoho soukromých logistických skladů. Ty jsou ale většinou napojeny pouze na silniční síť, což je dáno skutečností, že soukromý sektor nesleduje přípravu logistických skladů jako svůj primární cíl na snižování zatížení životního prostředí nebo efektivní využívání alternativních druhů dopravy. Cílem soukromého sektoru je využívat logistické sklady za nejvýhodnějších finančních a provozních podmínek. Česká republika má zájem na tom, aby se tato skutečnost změnila,“ řekl Slavíček. „Pro podnikání ve sféře logistických a dopravních služeb musí platit rovné nediskriminační podmínky,“ sdělil Slavíček. Rovněž dodal: „Věřím, že přijetí a následná realizace Strategie podpory logistiky z veřejných zdrojů je jedním z kroků, které povedou ke zlepšení udržitelnosti nákladní dopravy.“

Následně přednesli své příspěvky čeští a nizozemští experti.

Jakub Pelikán ze společnosti CTP (ČR) přiblížil přítomným oblast výstavby logistických center v souladu s udržitelností z pohledu developera. Hovořil o tzv. zelených aspektech, které firma uplatňuje při vytváření průmyslových a logistických center. „Takové věci dávají hodnotu naší práci.“ Zmínil jedinečnost CTParků v Ostravě, Brně a Plzni. „Být udržitelný a přemýšlet „zeleně“ znamená, že musíte také něco vytvořit,“ řekl Pelikán. A zdůraznil: „Pokud si nevyberete strategickou lokalitu, nemůžete vytvořit kvalitně fungující logistický park.“

Peter ten Broek ze společnosti Port of Rotterdam (NL) – přístavu Rotterdam – informoval posluchače o nejdůležitějším evropském přístavu Rotterdam ve spojení s udržitelností. „Chceme přejít na další způsoby dopravy – omezit silniční a přejít na lodní dopravu,“ prohlásil van Broek. Hovořil o snahách společnosti podporovat tzv. inovativní řešení – hybridní lokomotivy, díky jejich použití se docílilo velkých úspor. Kladně hodnotil také používání kyvadlových vlaků při dopravě zboží.

Představitel společnosti Cushman & Wakefield (ČR) Ferdinand Hlobil poskytl přehled vývoje trhu projektů a nemovitostí. K výhledu trhu v roce 2010 řekl: „Očekáváme určitý pokles pronájmu. Nové konstrukce budou mít spíše negativní vývoj. V druhé polovině roku očekáváme možný vývoj nových konstrukcí. Vývoj nemovitostí bude v roce 2010 velmi nízký.“

O možnostech využívání elektromobilů hovořil Riksaart van Montfrans ze společnosti Urgenda (NL). „Širšímu zavedení elektromobilů brání několik bariér: cena, omezená možnost volby, nesnadnost dobíjení a hlavně nedostatek informací,“ řekl van Montfrans. „Je to takový začarovaný kruh: lidé si nekupují elektromobily, protože není vybudovaná kvalitní infrastruktura, a ta se nestaví, protože není dost elektromobilů,“ doplnil Riksaart van Montfrans. A k nutnosti častého dobíjení elektromobilů dodal: „V letošním roce je uváděno na trh již několik modelů, které mají dojezd (bez dalšího dobíjení) až 400 km.“

Rob van Gansewinkel z firmy HUSA Transportation Group (NL) se věnoval intermodální dopravě. „Celý svět existuje díky logistice. Čím více bude dopravy, tím větší tlak bude vyvíjen na omezení globálního oteplování a nacházení lepších řešení. Ovšem největší prioritu by mělo získat snižování uhlíkové stopy, její minimalizace,“ sdělil van Gansewinkel. Vyzdvihl také nutnost existence tzv. intermodálních uzlů. „Intermodální doprava se točí kolem kombinovaných objemů – využití spojení silnic, železnic, vodních cest,“ vysvětlil van Gansewinkel.

Informace o železniční přepravě poskytla Henriette de Werk z ERS Railways (NL). „Na udržitelnost klademe velký důraz,“ řekla de Werk a pokračovala: „Železniční přeprava je „zelenějším typem“ přepravy. Nabízíme společně s českým partnerem – firmou OKD Doprava – vlakové spojení mezi Mělníkem v České republice a Rotterdamem v Nizozemí, které úspěšně funguje šest dnů v týdnu.“

„Chtěli bychom v budoucnu směřovat více zboží do Mělníka, jenž by se pak stal významným překladištěm,“ upřesnila van Werk.

Seminář, který zahrnoval všechny aspekty udržitelné logistiky, poskytl rovněž dostatek prostoru pro časté diskuze a pracovní setkání odborníků v této oblasti.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pieter Vos (Tesco Stores a.s.). (foto: Ludmila Doudová)Quintus Vosman - ředitel společnosti Qrail s.r.o. (foto: Ludmila Doudová)Jan Henneman - velvyslanec Nizozemského království. (foto: Ludmila Doudová)Vladimír Slavíček, ředitel odboru mezinárodních vztahů a Evropské unie Ministerstva dopravy ČR. (foto: Ludmila Doudová)Odborného semináře se zúčastnilo 100 posluchačů. (foto: Ludmila Doudová)Seminář Logistainable - momentky ze sálu a zákulisí  Iris Congress hotelu. (foto: Ludmila Doudová)Seminář Logistainable - momentky ze sálu a zákulisí  Iris Congress hotelu. (foto: Ludmila Doudová)Seminář Logistainable - momentky ze sálu a zákulisí  Iris Congress hotelu. (foto: Ludmila Doudová)Seminář Logistainable - momentky ze sálu a zákulisí  Iris Congress hotelu. (foto: Ludmila Doudová)Seminář Logistainable - momentky ze sálu a zákulisí  Iris Congress hotelu. (foto: Ludmila Doudová)Seminář Logistainable - momentky ze sálu a zákulisí  Iris Congress hotelu. (foto: Ludmila Doudová)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (110x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (60x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (29x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice