Šéf RegioJetu Paroubek přechází ke konkurenčnímu Leo Expressu
Rubrika: Personálie
Provozní šéf soukromého železničního dopravce RegioJet Jan Paroubek přechází ke konkurenčnímu soukromému železničnímu dopravci Leo Expressu. Ten se chystá na trať mezi Prahou a Ostravou se svými soupravami vyjet v prosinci příštího roku. Paroubek bude mít právě tento krok na starosti. Informoval o tom dnes server iDnes.cz.
Paroubek dal výpověď už na konci září, jen čtyři dny po startu ostrého provozu žlutých vlaků RegioJet. První soukromé nedotované vlaky mezi Prahou a Ostravou vyjely po téměř dvouletých přípravách. Paroubek zdůvodňuje odchod tím, že se chtěl posunout dál. Podle iDnes.cz ale Paroubkův odchod zcela bezproblémový nebyl. "Měl plné zuby nesystémových zásahů vedení a špatného systému řízení," řekl serveru nejmenovaný zdroj. Paroubek nechtěl tyto informace komentovat.
"V zásadě jsem se rozešel s firmou v dobrém," řekl ČTK dnes odpoledne. V té chvíli seděl za ovládacími pákami lokomotivy RegioJetu a chystal se jako strojvedoucí odvézt vlak z Ostravy do Prahy. O pomstu nejde, dodal se smíchem, strojvůdcováním si totiž zpestřoval práci už dříve.
K Leo Expressu, budoucí konkurenci RegioJetu a Českých drah na trati Praha-Ostrava, nastoupí na začátku prosince. V RegioJetu jej nahradí Petr Prchal, jehož Paroubek do firmy přivedl. "Naskakuji do rozjetého projektu, takže jej nijak zásadně korigovat nebudu. První jednotky by se navíc měly v krátké době objevit v Česku," řekl ČTK, přesný termín ale nepotvrdil. Podle informací ČTK by měly první dvě pětivozové jednotky typu Flirt od švýcarského Stadleru dorazit na české území během března.
Česká společnost Leo Express patří podnikateli Leoši Novotnému. Společnost plánuje svoje vlaky nasadit vedle linky Praha - Ostrava i na jiné tratě. Chce jezdit například na tratích Praha−Ústí nad Labem a Praha−Brno, v mezinárodním měřítku pak Ostrava−Vídeň a Praha−České Budějovice−Linec. Zvažuje i zavedení spoje do polských Katovic. Mezi Prahou a Ostravou bude cestující vozit pět švýcarských souprav. Vlak bude mít tři třídy, v nejvyšší Premium bude jen šest míst.
RegioJet nebyl prvním Paroubkovým působištěm v oboru dopravy. Už dříve pracoval v Českých drahách, na Správě železniční dopravní cesty a také v dopravní společnosti Veolia Transport.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.