ŘSD za pouhé tři dny opravilo kilometrový třípruhový úsek D1 u Prahy ve směru na Brno
Rubrika: 2011
Techničtí pracovníci ŘSD mají za sebou nejrychlejší opravu povrchu vozovky. Jednalo se o dlouhodobě plánovanou akci na dálnici D1 ve směru z Prahy mezi osmnáctým a jedenadvacátým kilometrem. Ta měla začít 25.10.2011 a skončit 30.10.2011. Vlivem počasí a těžké dopravní nehody oprava zásadním způsobem zkomplikovala dopravu na nejzatíženější dálnici D1.
Podle plánovaného harmonogramu měla být uvedená oprava den před státním svátkem tj. 27.10.2011 přizpůsobena tak, aby byl v úseku otevřen odbočovací pruh na Benešov. „Ovšem kvůli středečním (26.10.2011) naprosto nepříznivým klimatickým podmínkám, kdy celý den soustavně pršelo, byly práce posunuty až na čtvrtek 27.10. Vlivem této změny se proces opravy posunul a vznikla několikakilometrová kolona ve směru na Brno. Bohužel nebylo možné situaci řešit jinak,“ vysvětluje komplikaci, která se v průběhu opravy vyskytla, mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
S ohledem na neplánovanou změnu harmonogramu, probíhaly práce na opravě i v nočních hodinách. Silničáři prováděli opravu tak, aby se podařilo stihnout plánované dokončení 30.10.2011.
Vedle neplánovaného zpoždění prací kvůli počasí došlo navíc v pátek 28.10.2011 na místě opravy k havárii nákladního vozu, který poškodil stavební stroje v uzavírce a zranil 3 pracovníky. Operativně musely být přistaveny 2 náhradní stroje, aby byl termín dokončení opravy dodržen.
Dálnice D1 je v opravovaném úseku nejvytíženější komunikací. Intenzita zde dosahuje stavu až 90 tisíc aut denně. ŘSD dlouhodobě hledalo tři dny, kdy je maximálně vyloučena kamionová doprava. „Jiný termín již nebylo možné nalézt. Prodloužený víkend na konci října byl posledním možným řešením,“ doplňuje Martina Vápeníková.
Modernizace celé dálnice D1 má začít již na jaře 2012. „Z tohoto důvodu musíme ještě letos opravit některé úseky na dálnici D1 v kilometrech, kam bude při modernizaci převedena obousměrně veškerá doprava. Úsek opravovaný minulý víkend sice mezi tyto části nepatří, avšak proces takových oprav byl nyní zahájen.
„Považujeme za úspěch, že se v uzavírce podařilo opravit 1 kilometr dálnice ve třech jízdních pruzích za tři dny včetně dopravního značení. Za dopravní komplikace se samozřejmě řidičům omlouváme,“ doplňuje Martina Vápeníková. Přesto je potřeba velké trpělivosti všech, kdo se budou po nejzatíženější dálnici pohybovat, protože od roku 2012 začne velká modernizace dálnice mezi Prahou a Brnem,“ uzavírá Martina Vápeníková.