KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Rekonstrukce nádraží v Liberci komplikuje cestování po železnici

Rekonstrukce nádraží v Liberci komplikuje cestování po železnici

Publikováno: 5.4.2010, Aktualizováno: 9.4.2010 14:54
Rubrika: 2010

Rekonstrukce hlavního libereckého nádraží komplikuje cestování po železnici. Kvůli stavebním pracím, které začaly už loni v prosinci, je uzavřen hlavní vchod do nádražní haly a cestující musí chodit bočním vstupem. Do provizorních prostor se přestěhovala úschovna zavazadel a také informace. Investice za více než 64 milionů korun by ale měla po dokončení zajistit nejen větší komfort a služby pro cestující, zlepší se i zázemí pro zaměstnance, řekl dnes ČTK mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Rekonstrukce se dotkne služeb pro cestující i komerčních prostor jako jsou restaurace, obchody nebo kadeřnictví. "Skončit by měla letos v prosinci, záležet ale bude na definitivním plánu investic na tento rok," dodal Šťáhlavský. Podle záměru architektů by se měla odjezdová hala změnit v moderní prostor plný světla a v budoucnu by se měla modernizace dočkat i jednotlivá nástupiště a další prostory nádraží.

Rekonstrukce odjezdové haly ale není první investicí na hlavním libereckém nádraží. České dráhy i Správa železniční dopravní cesty do něj už investovaly miliony. Rekonstrukcí prošla příjezdová hala, před šesti lety vzniklo v odjezdové hale moderní zákaznické centrum za 11 milionů, pro vozíčkáře postavily dráhy výtahy v příjezdové hale a na třetím nástupišti.

Největší rekonstrukcí prošlo podzemí. Výpravní budovy s nástupišti spojují dva podchody - příjezdový a odjezdový, vedou pod deseti kolejemi a každý z nich měří 97 metrů. Oba byly ale ve špatném technickém stavu. Jejich rekonstrukce skončila loni v září a stála asi 140 milionů korun. Odjezdový tunel byl navíc prodloužen až za nádraží a umožňuje bezpečný průchod na druhou stranu k liberecké Tipsport aréně. Podchod nahradil lávku přes nádraží, která musela být už před lety kvůli havarijnímu stavu stržena.

Železniční trať v Libereckém kraji byla vybudována na přelomu 19. a 20. století a z této doby pocházejí i nádražní budovy nejen v Liberci, ale v celém regionu. Řada z nich je kulturními památkami, což opravy značně komplikuje a prodražuje. České dráhy investovaly do obnovy nádražních budov v posledních letech více než 100 milionů korun. Rekonstrukce se tak dočkalo nádraží v Mimoni, Tanvaldu, Frýdlantu, Chrastavě, Novém Boru, Doksech nebo v Rychnově u Jablonce nad Nisou. V letošním roce se opravuje i nádraží v sousedním Jablonci a připravuje se obnova nádraží Liberec - Horní Růžodol nebo Turnov, kde by měl vzniknout integrovaný uzel železniční a autobusové dopravy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice