KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Regiony trápí nedokončené obchvaty měst a dálnice

Regiony trápí nedokončené obchvaty měst a dálnice

Publikováno: 5.9.2010, Aktualizováno: 8.9.2010 15:22
Rubrika: 2010

Nedokončené dálnice a obchvaty velkých měst zůstávají hlavními dopravními problémy v České republice, vyplývá z krajské ankety ČTK. V centrech měst je také málo parkovacích míst. Kromě nedostatku peněz komplikují další výstavbu dopravní infrastruktury neúspěšná jednání s majiteli pozemků, místními obyvateli či ekology, zjistila ČTK. Samosprávy vzešlé z říjnových komunálních voleb budou mít v důsledku rozpočtových škrtů nelehkou situaci problémy vyřešit.

Nejvíce v posledním volebním období investovala do dopravy Praha. Dvě nejvýznamnější stavby, prodloužení metra z Ládví do Letňan a výstavba severozápadní části městského okruhu,jehož součástí je tunelový komplex Blanka, si dohromady vyžádalo více než 20 miliard korun. Dokončení okruhu ale bude muset řešit ještě příští vedení města. Potýkat se bude muset také s nedostavěným vnějším pražským okruhem nebo dlouho plánovanou výstavbou nové trasy D metra, která má ulehčit jihu metropole.

Brno ve čtyřech letech končícího volebního období v dopravě investovalo hlavně do ulic v historickém jádru a staveb na velkém městském okruhu. Rekonstrukce brněnské železnice spojená s odsunem nádraží nemá po čtyřech letech snah pravomocné územní rozhodnutí. Za čtyři roky se také nezačal stavět ani jeden parkovací dům, které mají pomoci řešit parkování v centru. Plány na stavbu hromadných garáží existovaly už v minulém volebním období. Parkovací domy chybí také například v Českých Budějovicích.

Během uplynulých čtyř let se Ostrava konečně napojila na celostátní dálniční síť. Na území města však plnému využití dálnice D1 brání její zpoplatnění a chybějící přivaděče.

Největším problémem v dopravě v Královéhradeckém kraji zůstávají nedokončená stavba dálnice D11 k Hradci Králové a chybějící obchvat Náchoda. Stavba dálnice D11 se v roce 2006 zastavila tři kilometry před Hradcem Králové kvůli nevykoupeným pozemkům farmářky Ludmily Havránkové. Spor o pozemky se řeší už 16 let a žádné z vlád se s farmářkou zatím nepodařilo na výkupu pozemků dohodnout. Problém tak bude řešit nový ministr dopravy Vít Bárta.

Ten na tiskové konferenci po schůzi vlády koncem srpna uvedl, že pokud zůstane v budoucnu zachován rozpočet na navrhované úrovni roku 2011, dostaví se české dálnice a železniční koridory nejdříve za sto let.

Podle aktuálního návrhu se rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok sníží téměř o 30 miliard na 67,5 miliardy korun. Fond však už letos pociťuje výpadek příjmů proti plánům ve výši 3,6 miliardy korun. Bárta proto rozhodl o zastavení všech 31 velkých železničních staveb a 12 silničních staveb.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (82x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (59x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (34x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice