KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    RegioJet představil na Slovensku vlaky pro regionální dopravu

RegioJet představil na Slovensku vlaky pro regionální dopravu

Publikováno: 26.4.2011, Aktualizováno: 16.5.2011 10:12
Rubrika: 2011

Soukromý český přepravce RegioJet ze skupiny Student Agency dnes v Bratislavě představil soupravu Talent od kanadského výrobce Bombardier, kterou příští rok nasadí na trase mezi hlavním městem, Dunajskou Stredou a Komárnem. Cestující si vlak budou moci vyzkoušet do čtvrtka. V roce 2012 bude společnost pravidelnou osobní železniční dopravu na Slovensku zabezpečovat necelou desítkou vlaků.

"Všech devět souprav bude připravených v lednu a únoru příštího roku. My chceme první soupravy přivézt na Slovensko začátkem příštího roku a znovu zopakovat testovací jízdy," řekl Jiří Schmidt z RegioJetu.

Česká společnost vypraví v nejbližších dnech několik mimořádných vlaků, které si cestující budou moci vyzkoušet za symbolický poplatek. V platnosti však zůstává také jízdní řád státního přepravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Od začátku března příštího roku by měl osobní přepravu mezi Bratislavou a Komárnem zabezpečovat pouze RegioJet, který podepsal s ministerstvem dopravy devítiletou smlouvu na provozování regionálních vlaků na této trati.

Společnost nabídla státu nižší ceny a lepší služby. V nízkopodlažních soupravách by mělo být k dispozici bezdrátové připojení k internetu, nabídka občerstvení nebo tisku. RegioJet však nenasadí nové soupravy, ale rekonstruované, pět let staré vlaky. Výroba nových by podle šéfa společnosti Radima Jančury trvala dva až tři roky. "Proto jsme si pronajali vozidla, která už pár let jezdí v Německu," řekl ČTK.

Nové soupravy naopak RegioJet nasadí na plánované lince mezi Prahou, Ostravou a Žilinou, kterou chce v polovině roku spustit. Toto spojení však bude provozovat na vlastní riziko a na rozdíl od linky do Komárna na ni nebude dostávat dotaci od státu.

Český přepravce plánuje ročně na zhruba sto kilometrů dlouhé trati přepravit 1,9 milionu cestujících. Spojení na jih Slovenska nabídne každou hodinu, ve špičce se intervaly ještě zkrátí. V současnosti přijíždějí do Bratislavy směrem z Dunajské Stredy denně tisíce lidí, většina motorovými vozidly. Při vjezdu do metropole proto doprava často kolabuje.

Jančura do budoucna připustil zájem také o další státem dotované regionální linky ale i spojení mezi Bratislavou a východem země. "Bratislava - Košice je nádherná dálková trať, která by mohla fungovat klidně i bez dotací. To je to nejlepší, v Česku máme podobné spojení Praha - Ostrava," řekl.

RegioJet chtěl otevřít dotované železniční linky také v Česku, kraje však upřednostnily České dráhy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (38x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice