KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Referendum rozhodlo, že nádraží ve Stuttgartu se bude stavět dál

Referendum rozhodlo, že nádraží ve Stuttgartu se bude stavět dál

Publikováno: 27.11.2011, Aktualizováno: 28.11.2011 13:13
Rubrika: 2011

Stavba kontroverzního vlakového nádraží ve Stuttgartu bude pokračovat. V dnešním referendu v německé spolkové zemi Bádensku-Württembersku ji podpořilo 58,8 procent účastníků hlasování. Oznámila to podle agentury DPA vedoucí hlasovací komise. Projekt za více než čtyři miliardy eur (104 miliard Kč) provázejí od počátku budování bouřlivé protesty a křesťanské demokraty (CDU) kancléřky Angely Merkelové stál ztrátu vlády nad touto zemí na jihozápadě Německa.

Ještě před zveřejněním oficiálních výsledků uznali svou porážku kritici projektu, včetně bádensko-württemberského premiéra za Zelené Winfrieda Kretschmanna. "Budeme toto rozhodnutí akceptovat," prohlásil Kretschmann a přislíbil, že umožní pokračování stavby.

Pro odstoupení tamní zemské vlády od spolufinancování projektu z názvem Stuttgart 21 se v referendu vyslovilo jen 41,2 procenta hlasujících. K urnám dnes přišlo 48,3 procenta voličů.
I přes svou porážku nechtějí někteří odpůrci projektu od protestů ustoupit. "Naše aktivity ukončíme teprve tehdy, až bude ukončen Stuttgart 21," řekl podle DPA mluvčí jedné ze skupin nespokojenců Matthias von Herrmann.

Podle kritiků představuje plánovaný moderní podzemní nádražní komplex, který má v roce 2019 nahradit stávající vlakové nádraží, zbytečně vyhozené peníze. Navíc se obávají dalšího prodražování stavby. Podle německých drah má nové nádraží přijít na 4,1 miliardy eur, odpůrci však varují, že se náklady vyšplhají nejméně na šest miliard eur.

Proti stavbě se od jejího zahájení v loňském roce konají pravidelně v okolí nádraží demonstrace, které několikrát přerostly v potyčky s policií. Zastánci tohoto projektu argumentují ulehčením dopravy v centru Stuttgartu a zrychlením mezinárodních spojů, neboť nové nádraží má být napojeno na chystanou trať pro expresy ICE.

Spory se promítly i do letošních zemských voleb v Bádensku-Württembersku, které ukončily téměř šedesátiletou vládu CDU v této spolkové zemi. Jedním z důvodů neúspěchu kancléřčiny strany byla i obhajoba kontroverzního projektu nádraží.

Ve vedení země po volbách stanuli jeho velcí kritici Zelení, jejichž hlavním volebním heslem byl konec Stuttgartu 21. Kvůli nesouhlasu koaličních partnerů ze sociální demokracie (SPD) se bádensko-württemberská vláda nakonec rozhodla nechat o osudu nového nádraží rozhodnout občany v referendu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice