Razicí štít Adéla se proboural do budoucí stanice metra Petřiny
Rubrika: 2011
Razicí štít jménem Adéla, který razí prodloužení pražského metra A z Dejvické do Motola, se dnes proboural do budoucí stanice Petřiny. „Trasu dlouhou 500 metrů zdolal za dva měsíce a jeden den,“ řekl ČTK František Polák ze společnosti Metrostav, která metro společně s firmou Hochtief CZ staví. Druhý štít Tonda se do stanice dostal už v srpnu. Metro by v novém úseku mělo začít jezdit v roce 2014.
V průměru šestimetrové štíty, kterým vybraly jména děti z motolské nemocnice, razí dva souběžné tunely směrem z Vypichu. Nyní jsou oba na Petřinách, v průběhu týdne by měl Tonda začít další ražbu ve směru k nové stanici Veleslavín. "Do cíle dorazí kolem Vánoc. Adéla pak o měsíc nebo měsíc a půl později," uvedl Polák. Se štítem Adéla dokázali dělníci mezi Vypichem a Petřinami prorazit maximálně 19,5 metru za den.
Stavba prodloužení trasy A začala v lednu 2010. Ražba všech tunelů by měla být hotova na přelomu let 2012 a 2013. Poté se budou dokončovat a začnou se v nich umísťovat koleje a technologie. První cestující by se v nich měli svézt v roce 2014. Součástí projektu bude také vybudování autobusového terminálu Veleslavín a autobusového obratiště Vypich.
Za prodloužení metra A město zaplatí asi 19 miliard korun, na stavbu chce získat dotaci přes osm miliard korun z fondů Evropské unie. Na trase A přibudou stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Délka trasy se prodlouží o více než šest kilometrů. Celkem pražské metro měří 59,4 kilometru, trasa A má nyní 11 kilometrů.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.