KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Rakousko bude dál pokračovat ve stavbě dálnice z Vídně do Brna

Rakousko bude dál pokračovat ve stavbě dálnice z Vídně do Brna

Publikováno: 12.11.2010
Rubrika: 2010

Rakousko bude dál pokračovat ve výstavbě dálnice z Vídně do Brna. Do roku 2016 by měla vést do Poysbrunnu, který leží asi 10 kilometrů od hranice. Až k ní ale dálniční pruhy zřejmě nedosáhnou. Obchvat kolem příhraniční obce Drasenhofen by měla tvořit silnice s jedním pruhem v každém směru. Shodli se na tom dolnorakouský hejtman a rakouská ministryně dopravy.

Od počátku roku vede dálnice A5 z Vídně do Schricku. Zbývajících 33,5 kilometru k hranici mělo být podle plánů uvedeno do provozu v roce 2014. Rakousko kvůli úsporám v rozpočtu původně zvažovalo, že by ze Schricku do Česka postavilo už jen dvouproudovou silnici. Odvolávalo se i na to, že na české straně by jeho dálnice stejně navázala jen na rychlostní komunikaci R52 s jedním pruhem v každém směru. Kolem výstavby této silnice navíc panují spory.

Podle dolnorakouského hejtmana Erwina Prölla se nyní podařilo zajistit prodloužení dálnice a úplná dostavba je ve výhledu. S budováním další etapy ze Schricku do Poysbrunnu by se mělo začít v roce 2013. Hejtman uvedl, že posledních asi devět kilometrů do Drasenhofenu se má stavět "po úsecích". Prvním krokem by měl být právě obchvat Drasenhofenu, ale jen s jedním pruhem v každém směru.

Výstavba dálnice a dalších tří rychlostních silnic se ve spolkové zemi tedy nestopne, jen se přejde na levnější verzi. Ministryně dopravy Doris Buresová se zmínila o "částečné realizaci a předimenzování". Ve svém rozpočtu na příští rok a další léta totiž musí kvůli vládnímu úspornému balíčku ušetřit několik miliard eur.

"Žádný projekt se neškrtne. Žádná stavba se nezastaví a prosadí se tak, že na jedné straně splní účel a na druhé straně naplní potřeby," uvedl Pröll. Podle něj je dobudování dálnice a dalších rychlostních cest důležité pro hospodářský rozvoj spolkové země a zastavení výstavby by byla "rána pro kvalitu místa". Do roku 2016 by se v Dolních Rakousech, které sousedí s jihem Moravy a částí Čech, mělo podle Buresové do výstavby silnic investovat 1,2 miliardy eur (29,5 miliardy Kč).

Na české straně zbývá dokončit úsek R52 z Pohořelic k hranici. Ministerstvo dopravy náklady odhaduje na deset miliard korun. Loni v listopadu územní plán Břeclavska, který s touto kontroverzní silnicí počítal, zrušil Nejvyšší správní soud. Podle jihomoravského hejtmana Michala Haška je stavba pro kraj prioritou. Nedávno uvedl, že věří, že se do roku 2014 podaří v souladu s mezivládní dohodou mezi ČR a Rakouskem výstavbu zahájit budováním obchvatu u Mikulova.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (103x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (59x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (29x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice