KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Rakouská část dálnice Brno-Vídeň bude nejpozději do roku 2017

Rakouská část dálnice Brno-Vídeň bude nejpozději do roku 2017

Publikováno: 14.12.2011, Aktualizováno: 2.1.2012 09:48
Rubrika: 2011

Výstavba dálnice Brno-Vídeň je hlavní prioritou dolnorakouské vlády, přičemž její rakouský úsek, končící před Mikulovem, bude hotov nejpozději do roku 2017. V uplynulých dnech o tom informovala jihomoravského krajského radního Davida Macka (KDU-ČSL) Petra Bohuslavová z dolnorakouské vlády. „Sdělení dolnorakouské strany by mělo být impulzem pro Česko, aby se stavbou moravského úseku neotálelo,“ řekl dnes ČTK Macek. Zatím je z dálnice hotová přibližně polovina.

Rakouskou část bude tvořit dálnice A5. Její větší část, která začíná na vídeňském velkém městském okruhu je hotová a končí asi 20 kilometrů od Mikulova. A5 se spojí se čtyřproudou komunikací R52 spojující Brno a Mikulov. Nyní vede do Pohořelic.

"Po ujištění, že Dolní Rakousy s projektem počítají, musíme vyvinout tlak na naši vládu a ministerstvo dopravy, aby se dostavba R52 neodkládala. Jde o klíčový projekt, který může v době krize pomoci Brnu i Moravě," zdůraznil Macek. Po dostavbě dálnice bude trvat jízda autem mezi Brnem a Vídní hodinu.

Připomněl, že u hranic s Rakouskem bude dálnice pokračovat obchvatem Mikulova. Trasa této komunikace je známá. Původně se u města počítalo se dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Kvůli úsporným opatřením byl projekt zredukován na jednu.

Problémovým a dlouho kritizovaným úsekem je trasa R52 protínající soustavu nádrží Nové Mlýny. Měla by vést po trase současného silničního tahu Brno-Vídeň. V úseku mezi horní a prostřední nádrži se jen rozšíří. Záměr dlouhodobě kritizují někteří ekologové a obyvatelé Mikulovska. Kdy by měla dostavba dálnice začít, se zatím neví. Nejsou ještě vydána územní rozhodnutí. Jde o projekt za stovky milionů korun, které české vládě scházejí na další důležité projekty spojené s výstavbou silnic a dálnic v zemi.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Německá průchozí dálnice 2. díl (37x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (25x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice