KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    První etapa rekonstrukce železničního uzlu Břeclav dokončena

První etapa rekonstrukce železničního uzlu Břeclav dokončena

Publikováno: 20.5.2010
Rubrika: 2010

Slavnostně ukončena dnes byla první část náročné rekonstrukce železničního uzlu Břeclav. Ten je pro železniční síť České republiky strategicky důležitý, protože jím prochází I. a II. tranzitní železniční koridor. Zároveň se jedná o hraniční přechodovou stanici do Rakouska a na Slovensko. Investorem projektu „Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, I. stavba“, byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), státní organizace.

Generální ředitel SŽDC Ing. Jan Komárek při dnešní slavnostní příležitosti uvedl: Železniční uzel Břeclav spojuje hned pět středoevropských metropolí – Berlín, Prahu, Bratislavu, Vídeň a Varšavu. Nyní je Břeclav propojená s již dříve dokončenými stavbami, a to: Břeclav – státní hranice s Rakouskem, Břeclav – státní hranice se Slovenskem, Břeclav – Vranovice a Břeclav – Hodonín. Podařilo se také zrychlit průjezd vlaků Břeclaví v oblasti přednádraží a severního zhlaví z původních 80 až na 130 kilometrů v hodině.“

Kromě zvýšení rychlosti je zajištěna prostorová průchodnost podle evropské normy UIC-GC a přechodnost traťové třídy D4 (nápravový tlak 22,5 t). Odpovídajícího komfortu se dočkali také cestující. V železniční stanici Břeclav byla tři nástupiště rekonstruována a čtyři nově vybudována, všechna s výškou nástupištní hrany 550 milimetrů nad temenem kolejnice pro pohodlnější nástup a výstup. Zcela nové je ostrovní nástupiště místo koleje číslo 12 a jazykové nástupiště v místě koleje číslo 9. Ostrovní nástupiště mezi kolejemi číslo 2 a 6 bylo rozšířeno. „Přístup na nástupiště umožňuje zrekonstruovaný a prodloužený podchod, samozřejmostí jsou také výtahy a nechybí ani moderní informační a navigační systém,“ řekl dnes Ing. Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel OHL ŽS, a.s.

Modernizací prošlo také celé jižní zhlaví stanice včetně pětikolejného mostu přes řeku Dyji v kilometru 82,467. (Rekonstrukce středního zhlaví proběhne v rámci následné etapy, tj. 2. etapy rekonstrukce.)

Investiční náklady na realizaci byly 2,419 mld. korun, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Současně bylo zažádáno o spolufinancování tohoto projektu Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava, kdy plánovaný příspěvek z Fondu soudržnosti představuje cca 1,9 miliardy korun. Žádost o poskytnutí dotace byla Ministerstvem dopravy ČR schválena v srpnu 2008 a nyní probíhá schvalovací proces na úrovni Evropské komise.

Zhotovitelem stavby je Sdružení „Břeclavský uzel“, jehož členy jsou akciové společnosti OHL ŽS (vedoucí účastník sdružení), Skanska a EUROVIA CS. Stavba byla zahájena 10. října 2007 a dokončena v dubnu 2010.

Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitel: Sdružení „Břeclavský uzel“, jehož členy jsou OHL ŽS, a.s. (vedoucí účastník sdružení), Skanska a.s. a EUROVIA CS, a.s.
Projektant: SUDOP BRNO, spol. s r.o.
Zahájení stavby: 10/2007
Ukončení stavby: 4/2010

Kapacitní údaje stavby

Železniční svršek

  • rekonstrukce novým svrškem UIC60 - 17.312
  • rekonstrukce novým svrškem S49 - 2.117 m

Výhybky

  • počet nových výhybek UIC60 - 36
  • počet nových výhybek S49 - 13
  • počet regenerovaných výhybek - 9

Délka rekonstruovaných a nových nástupištních hran - 3.236 m
Rekonstrukce železničních mostů  - 4
Rekonstrukce podchodů - 1
Rekonstrukce propustků - 4
Nové trafostanice - 8
Rekonstrukce rozvoden - 1
Elektrická předtápěcí zařízení – stojany - 10
Nové rozvody 22kV (drážní) - 2.200 m
Nové rozvody nízké napětí - 15.500 m

Trakční vedení

  • nové - 41,7 km
  • rekonstrukce - 37,7 km

Sdělovací zařízení
Kabelové trasy – volně uložené - 4.648 m
Kabelové trasy v kabelovou - 1.600 m
Rozhlasová ústředna - 1

Zabezpečovací zařízení
Úpravy stávajícího reléového zabezpečovací zařízení - 54
Úpravy stávajícího traťového zabezpečovací zařízení - 3,35 km

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Slavnostní ukončení stavby Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, I. stavba (foto Ludmila Doudová)Zleva Ing. Miroslav Kostka, SFDI, Ing. Jan Komárek GŘ SŽDC, Ing. Michal Štefl, GŘ OHL ŽS při slavnostním ukončení (foto Ludmila Doudová)Náměstkyně hejtmana Jihomoravského kraje Ing. arch. Anna Procházková (foto Ludmila Doudová)Slavnostní ukončení na zámku v Židlochovicích (foto Ludmila Doudová)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (123x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice