KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Propadlý tunel v Mostech může zpozdit modernizaci celé trati

Propadlý tunel v Mostech může zpozdit modernizaci celé trati

Publikováno: 3.3.2010, Aktualizováno: 8.3.2010 14:17
Rubrika: Tunely

Stavba železničního tunelu v Mostech u Jablunkova na Frýdecko-Místecku, který se loni propadl, může prodloužit rekonstrukci celé tratě mezi Bystřicí nad Olší a česko-slovenskou hranicí. Pokud tunel nebude hotový do června 2011, modernizace tratě se oproti plánu do konce příštího roku nestihne. Novinářům to včera v Českém Těšíně řekli zhotovitelé stavby.

Podle původního harmonogramu měl být tunel zprovozněn letos v červnu. Loni v listopadu se ale propadla část jeho stropu a v úseku dlouhém 200 metrů byly stavební práce zastaveny. "Po mimořádné události jsme změnou stavebních postupů vytvořili roční rezervu, takže se stavba tunelu může prodloužit do června 2011," řekl ředitel stavby celé trati Josef Mravec ze společnosti OHL ŽS.

Během dvou měsíců by měli projektanti dokončit tři varianty, jak kritický úsek tunelu překonat. Výběr jednoho technického řešení bude na Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem celé rekonstrukce trati za nejméně čtyři miliardy korun. "Pokud SŽDC vybere takové řešení, které bude vyžadovat více času, termín konec roku 2011 nestihneme. Na tunel jsou totiž navázány ještě další stavební objekty," naznačil Mravec.

Stavební práce podle něho zatím pokračují ve zbývajících 400 metrech tunelu, které zával nezasáhl. Úsek je vybetonován do konečné podoby a brzy začnou montáže technologií. Se stavebními pracemi v zavalené části tunelu by se mohlo podle odhadu začít ve druhé polovině letošního roku, řekl dnes ČTK mluvčí společnosti Subterra Vladislav Beneš. Právě firmy Subterra, OHL ŽS a bývalý TCHAS jsou členy sdružení SRB, které se na stavbě celé trati podílejí.

Případem propadlého tunelu, který razila společnost Subterra, se nadále zabývá policie. "Zatím nelze specifikovat, kdo bude z trestného činu (obecného ohrožení) obviněn. Ale určitá podezření máme. Trvat to ale může ještě několik měsíců," řekl ČTK mluvčí frýdecko-místecké policie Ivan Žurovec.

Kromě tunelu pokračují práce na modernizaci celé trati, která byla zahájena na podzim roku 2007, podle harmonogramu, řekl novinářům náměstek ředitele SŽDC-Stavební správy Olomouc Oldřich Daňhel. Přestavby se dočkaly železniční stanice v Bystřici nad Olší a Návsí u Jablunkova. Po rekonstrukci je také celý úsek Návsí-Mosty u Jablunkova a jedna kolej na úseku Návsí-Bystřice nad Olší.

"Za roky 2008 a 2009 jsou hotové asi tři pětiny práce. Na úseku Návsí-Bystřice nad Olší letos dokončíme druhou kolej, přestavovat budeme také stanici v Mostech u Jablunkova," dodal Mravec. Optimalizaci trati, na níž budou moci jezdit vlaky rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, financuje fond dopravní infrastruktury. Zároveň je požádáno o evropskou dotaci, kterou musí ještě odsouhlasit Evropská komise.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (45x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice