KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Příští rok začne stavba železničního koridoru v Ústí nad Orlicí

Příští rok začne stavba železničního koridoru v Ústí nad Orlicí

Publikováno: 11.3.2011, Aktualizováno: 15.3.2011 09:46
Rubrika: 2011

Příští rok začne odkládaná stavba železničního koridoru v Ústí nad Orlicí. Zároveň zůstane zachována budova tamního nádraží, která je kulturní památkou. Novinářům to dnes řekl ministr dopravy Vít Bárta (VV) při návštěvě Pardubického kraje. Koridor se měl stavět už v roce 2009, spory o budovu, ale stavbu oddálily.

"Přes kulturu vlak nepojede. Kulturní památka bude, a přesto dokážeme zajistit díky Správě železniční dopravní cesty, že příští rok začneme stavět dopravní uzel a přesto tudy bude Pendolino jezdit 160kilometrovou rychlostí," řekl Bárta.

Na schůzce se ministr dopravy s ministrem kultury Jiřím Besserem (TOP 09) a zástupci kraje a města shodli na tom, že všichni budou společně hledat ekonomické cesty, jak kulturní památku z roku 1874 zachránit.

"Ministerstvo kultury uvolňuje 150 000 korun na stavebně-historický průzkum, který naši pracovníci provedou do tří měsíců. Potom budeme vědět, co se uvnitř této budovy může z jejího stavebního základu odehrávat," řekl Besser.

Zároveň vznikla mesiresortní komise ministerstev, která bude pro budovu hledat uplatnění. Lidé jí mohou posílat náměty. Objekt stojí nevhodně mezi kolejišti a pro potřeby Českých drah se už nehodí. Cestujícím bude sloužit nová výpravní budova. Hejtman Radko Martínek (ČSSD) naznačil, že na financování oprav by se mohly využít takzvané norské fondy.

"Výstavba koridoru je velmi dobrá zpráva pro Pardubický kraj i Českou republiku. Pardubický kraj se toho bude určitě účastnit. Máme granty na podporu památek a cestovního ruchu," řekl hejtman.

Koridor se měl stavět už v roce 2009. Budově nádraží hrozila demolice, občanské sdružení Nádraží nedáme! usilovalo o to, aby se stala kulturní památkou. Proti demolici se postavily v internetové petici tisíce lidí. Nedávno naopak vznikla petice obyvatel místní části Kerhartice za vybudování koridoru. Podle tamního osadního výboru aktivity sdružení Nádraží nedáme! stále oddalují výstavbu koridoru a místní část je nádražím odříznutá od města.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (36x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (28x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice