Prezident republiky slavnostně otevřel novou halu montáže a expedice společnosti DAKO-CZ a.s. za 18 milionů korun
Rubrika: 2015
V pondělí 12. 1. 2015 proběhlo za účasti prezidenta Miloše Zemana a hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického slavnostní otevření nové haly montáže a expedice společnosti DAKO-CZ, a.s. v Třemošnici. Náklady na novou halu dosáhly 18 milionů korun a společnost DAKO-CZ bude čerpat na tento projekt investiční pobídku. V první fázi provozu vznikne 12 nových pracovních míst.
Prezidenta Miloše Zemana po příjezdu přivítal předseda představenstva společnosti DAKO-CZ Petr Němec spolu s jejím majitelem Jaroslavem Strnadem. Po krátké besedě s managementem byl panu prezidentovi již v nové hale montáže a expedice představen starosta Třemošnice Miroslav Bubeník.
Při setkání se zaměstnanci, které proběhlo v přátelském duchu, pan prezident zavzpomínal na návštěvu Třemošnice v dětství a zmínil i vřelý vztah k tomuto kraji sousedícímu s Vysočinou. Poté došlo k slavnostnímu přestřižení pásky, přípitku a předání dárkových předmětů - reálného modelu kotoučové brzdy pro nákladní vozy a Železnohorského speciálu z regionálního pivovaru ve Žlebských Chvalovicích.
„Každá přestřižená páska znamená novou investici, která přináší nové pracovní příležitosti i vyšší konkurenceschopnost,““ uvedl prezident Miloš Zeman. Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický ocenil aktivní spolupráci společnosti s místními školami technického zaměření.
Podle generálního ředitele DAKO-CZ Milana Poláka společnost v loňském roce prosperovala. „V minulém roce jsme opět meziročně zvýšili tržby, budeme se pohybovat mezi sedmi až deseti procenty. Obdobný nárůst očekáváme i letos," uvedl.
V závěru návštěvy pan prezident na vlastní přání navštívil provoz společnosti, který ho příjemně překvapil svou velikostí a aktivně se také zajímal o strojní vybavení výroby a finální produkty třemošnické společnosti.
Přístavba haly montáže a expedice
Přístavba haly montáže a expedice navazuje na stávající halu montáže, kde se provádí montáž brzdových systémů pro kolejová vozidla, jejichž jednotlivé díly se vyrábějí ve výrobních provozech společnosti. Přístavba byla vybudována za účelem vytvoření odpovídajícího moderního technologického zázemí s dostatečnou kapacitou. Novou halou zároveň dojde k vytvoření v první fázi 14 pracovních míst. Část této haly bude sloužit pro montáž brzdových panelů, další část bude sloužit pro balení a expedici výrobků. Expedice společnosti touto změnou zvýší svoji kapacitu a dojde ke sjednocení do nových prostor. Původní prostory expedice budou využity pro montáž, konkrétně pro montážní zkušební stavy. Důvodem investice do nové haly bylo především rozšíření výroby a nové projekty. Například je zde nová zakázka pro společnost SIEMENS AG, konkrétně se jedná o brzdové systémy modulového provedení pro vozy metra do Rijádu v Saudské Arábii, nebo další zakázka pro společnost STADLER RAIL AG, konkrétně brzdové systémy pro vlakové soupravy FLIRT.
Díky nové hale dojde k zefektivnění a optimalizaci procesů napříč montáží, balením a expedicí k zákazníkovi.
Technické parametry
- Projektant: ATELIER Atis PARDUBICE, spol. s r. o.
- Hlavní inženýr proj. : Ing. Zdeněk Poskočil
- Stavební firma: MTM ENERGY, s.r.o., Valašské Klobouky
- Hala s částí pro montáž a s částí pro expedici
- Železobetonový prefabrikovaný skelet, rozměry 22550 x 61350 mm s výškou pod vazník 6200mm.
- Přístřešek expedice
- Železobetonový prefabrikovaný skelet, rozměry 9600 x 16700 mm s výškou pod vazník 5000mm až 5240mm.
- Zastavěná plocha vlastní přístavby haly: 1 459,28 m2
- Obestavěný prostor: 12 053,65 m3
- Zastavěná plocha přístřešku expedice: 185,54 m2
- Obestavěný prostor: 1 254,21 m3
- Zastavěná plocha manipulační plochou pro expedici výrobků: 320,80 m2
Část haly je určená pro montáž, pracoviště bude provozováno v max. dvousměnném provozu. V každé směně bude pracovat max. 20 pracovníků.
Část haly je určená pro expedici, kde bude prováděno balení smontovaných kompletů brzdových systémů před jejich expedicí. Pracoviště bude provozováno v jednosměnném provozu. Max. počet zaměstnanců 6.
Přístavba haly montáže a expedice je navržena jako montovaný systém z železobetonových sloupů a betonových plnostěnných sedlových vazníků. Hala bude vybavena jeřábovou drahou s portálovými jeřáby o nosnosti 4,9 tuny. Jeřábová dráha bude probíhat souvisle v celé délce haly, provoz montáže a expedice bude pak vybaven vždy samostatným portálovým jeřábem.