KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Přerovský železniční uzel se dočká modernizace za pět miliard Kč

Přerovský železniční uzel se dočká modernizace za pět miliard Kč

Publikováno: 24.2.2011, Aktualizováno: 1.3.2011 11:15
Rubrika: Tunely

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes oficiálně zahájila rozsáhlou rekonstrukci a modernizaci přerovské železniční stanice. Investice, jejíž součástí budou úpravy kolejí a nástupišť i vybudování nového podchodu k nim, si vyžádá téměř pět miliard korun. Většinu nákladů uhradí dotace z evropských fondů, řekl dnes novinářům náměstek pro strategii SŽDC Bohuslav Navrátil.

První etapa stavby potrvá do začátku roku 2014. "Investice je natolik rozsáhlá, že nelze vyloučit její dopady na cestující," uvedl Navrátil. Dodal, že kvůli rekonstrukci se budou zpožďovat vlaky a stavbu pocítí i lidé z okolí, protože na staveništi se budou pohybovat těžké stroje.

Opravy se týkají úseku od Horní Moštěnice až po ukončení železničního mostu přes řeku Bečvu v Přerově. Stavebníci v úseku upraví 25 kilometrů kolejí a zhruba 100 výhybek, vybudují nové zabezpečovací zařízení a trakční vedení a opraví železniční most. V prostoru nádraží postaví nový bezbariérový podchod k nástupištím, která se rovněž dočkají úprav.

Investice vyjde na 4,92 miliardy korun. Evropská dotace by měla zaplatit 2,92 miliardy Kč. Další část nákladů investor pokryje podle Navrátila z úvěru od Evropské investiční banky a z vlastních zdrojů.

SŽDC plánuje v Přerově i druhou etapu modernizace, která však začne nejdříve až po roce 2015. Její součástí by měly být opravy úseků Přerov – Prosenice a Přerov – Dluhonice. Přerovský železniční uzel patří k nejvýznamnějším v celém Česku.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (45x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice