KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Pražský tunel Blanka bude stát nejméně 36 miliard korun

Pražský tunel Blanka bude stát nejméně 36 miliard korun

Publikováno: 18.10.2011, Aktualizováno: 31.10.2011 11:31
Rubrika: Tunely

Pražský tunel Blanka bude proti původním plánům dražší nejméně o osm miliard. Město zaplatí minimálně 36 miliard korun, řekl po dnešním jednání rady primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Radní pro stavbu stanovili finanční strop 36,98 miliardy korun, částka ale obsahuje miliardovou rozpočtovou rezervu. Minulé vedení města tvrdilo, že tunel bude stát 28 miliard korun. Kvůli dohodě se změní smlouvy s dodavateli.

Radní dnes také rozhodli, že tunelový komplex bude zprovozněn nejpozději v dubnu 2014. Projednali i analýzy, které si město v minulých měsících zadalo. "Je to poprvé, kdy je dohodnuta stropová cena. Nemůže být navyšována bez vědomí a přímého souhlasu primátora nebo prvního náměstka a rady," řekl Svoboda.

Město původně uvádělo, že za tunel zaplatí 28 miliard korun. Nové vedení radnice ale po svém nástupu zjistilo, že má zaplatit o deset miliard více. Politici poté slíbili, že se pokusí dohodnout snížení ceny. Podle náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) se podařilo nalézt úspory u dodavatelů stavby i u požadavků například městských částí. Nevznikne proto takzvaný baldachýn na Letné, výtvarné ztvárnění výdechů z tunelu a zakryt nebude úsek od nového Trojského mostu po most Barikádníků. Praha tak celkem zaplatí méně o 1,15 miliardy.

Březina dodal, že původně uváděná cena nepočítala s valorizací a byla stanovena podle tehdy platné DPH. "Selhala otevřenost radnice vůči veřejnosti ale i otevřenost uvnitř radnice. Rada se zabývala Blankou ve chvílích propadu, ale ne na pravidelných jednáních," poznamenal Březina na otázku, proč tehdejší vedení stále opakovalo jako konečnou cenu 28 miliard
korun a proč snížení ceny dohodla až současná koalice.

Radní sestavili společnou skupinu, která se bude stavbou pravidelně zabývat. Za úkol má připravit podpis smluvních dodatků, ve kterých budou zohledněny dohody o snížení ceny i o termínu dokončení.

Stavba tunelového komplexu začala již v roce 2007, délka severozápadní části městského okruhu bude téměř 6,4 kilometru. Doplní tak již provozovaných 17 kilometrů okruhu. Budování od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl a Metrostav kvůli nehodám dostal od báňského úřadu několik pokut. Místní obyvatelé si často stěžovali na hluk nebo prašnost ze stavby.

Několikrát se také posunul termín dokončení, původně jej měla první auta vyzkoušet již letos. Radní dnes jako nejzazší termín určili duben 2014. Tunel by poté měl fungovat ve zkušebním provozu, definitivní dokončení všech prací je naplánováno do konce roku 2016.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (45x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice