KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Pražské Království železnic se rozrostlo o model Ústeckého kraje

Pražské Království železnic se rozrostlo o model Ústeckého kraje

Publikováno: 14.1.2010
Rubrika: 2010

Obří železniční model Ústeckého kraje s jeho nejvýraznějšími dominantami se dnes slavnostně představil ve výstavních prostorách Království železnic v Praze na Smíchově. Modelová železnice zabírá 54 metrů čtverečních a má 121 metrů kolejí a 139 různých staveb. Severočeský region se stal první dokončenou částí gigantického modelu České republiky, jenž by měl být hotov v roce 2014.

 "Model Ústeckého kraje jsme začali budovat v září loňského roku a zhruba sedm modelářů na něm odpracovalo více než 18.000 hodin," řekl ČTK Josef Miřácký ze společnosti Království železnic. Nechybí zde hrad Střekov, střekovská zdymadla na řece Labi, hnědouhelný důl Bílina s plně funkčním rypadlem a věrné kopie nádraží v Mostě, Děčíně a v Ústí na Labem včetně jejich zjednodušené železniční sítě. Součástí modelu je i několik přístavů na Labi, 2000 stromků, přes 2500 lidských figurek a dokonce i závodní autodrom v Mostě s pohyblivými automobily.

Výsledný model má podle záměru tvůrců co nejvíce odpovídat skutečnosti. Modeláři na něm detailně znázornili jednotlivé železniční stanice, jejich členění, přesný počet nástupišť i architekturu měst.

Ústecký kraj bude v květnu následovat kraj Karlovarský a Plzeňský. Celý model České republiky o plánované rozloze 1008 metrů čtverečních má být dokončen v prosinci 2014. Království železnic by se tak mělo stát podle autorů projektu největší modelovou železnicí ve střední a východní Evropě.

Součástí dnešní akce byl i křest knihy Pavla Schreiera s názvem Příběhy z dějin našich drah - Kapitoly z historie českých železnic do roku 1918.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice