KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Pražské autobusy oslavily 90. výročí historickým průvodem

Pražské autobusy oslavily 90. výročí historickým průvodem

Publikováno: 18.6.2015
Rubrika: 2015

V červnu uplynulo přesně 90 let od zahájení pravidelného provozu autobusů v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) u této příležitosti vypravil v neděli 7. června autobusový průvod složený z historických i současných vozidel. V rámci oslav také poprvé zpřístupnil garáž Vršovice, která slaví 60. výročí od svého otevření.

Průvod 17 autobusů, které během 90leté historie brázdily ulice hlavního města, vyjel v neděli 7. června v 10 hodin ráno z Václavského náměstí. Během hodiny se dostal přes Újezd, Smetanovo náměstí, Klárov a Pohořelec až na Hradčanské náměstí, odkud se autobusy rozjely do garáží. Návštěvníci akce měli možnost si všechny exponáty vyfotografovat na Václavském náměstí.

„Městská hromadná doprava v Praze patří k nejlepším a nekvalitnějším na světě a já jsem rád, že díky akcím tohoto typu mohou Pražané i návštěvníci našeho hlavního města nahlédnout do její bohaté historie,“ uvedl k průvodu Petr Dolínek, náměstek primátorky hlavního města Prahy zodpovědný za oblast dopravy.

„Autobusy zaujímaly v pražské hromadné dopravě vždy významné místo. Vypravením průvodu chceme dát možnost všem Pražanům jejich 90. výročí oslavit společně s námi a vzdát hold všem autobusákům, kteří v Praze a jejím okolí přepraví denně statisíce cestujících,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

V průvodu se představily legendy pražské autobusové dopravy jako Škoda 706 RO, Karosa B731, Ikarus 280, ale i nové modely, se kterými se obyvatelé a návštěvníci Prahy setkávají při každodenním cestování.

Praha začala s autobusy experimentovat již na začátku 20. století. První autobusy jezdily v roce 1908 z Malostranského náměstí na Pohořelec. Vzhledem k velkému stoupání zde ale autobusová doprava neuspěla. Znovu se k autobusům Praha vrátila až v roce 1925 (21. června začaly autobusy jezdit na první pravidelné lince z Čechova náměstí do Záběhlic).

MILNÍKY V HISTORII AUTOBUSOVÉ DOPRAVY V PRAZE

  • 7. března 1908 – zahájení experimentálního provozu na lince Malostranské náměstí – Pohořelec autobusem, prodloužené později přes Karlův most na Křižovnické náměstí.
  • 17. listopadu 1909 – zrušení linky.
  • 21. června 1925 – zahájení provozu první pravidelné autobusové lince Čechovo náměstí – Záběhlice.
  • 1927 – malá kapacita zvyšována používáním autobusových vleků.
  • 1932 – autobusy jsou prvním prostředkem, který zajišťuje městskou hromadnou dopravu i v noci.
  • 1935 – první autobusy s dieselovým motorem.
  • 1948 – v provozu 15 autobusových linek.
  • 1951 – DPP zakoupil prvních 15 autobusů Škoda 706 RO s bezkapotovým provedemím karoserie (trambus).
  • říjen 1965 – první třídveřové autobusy zcela nové konstrukce Karosa ŠM-11.
  • 16. ledna 1978 – začaly jezdit kloubové autobusy Ikarus – pomáhaly s dopravou do nových sídlišť.
  • 1981 – DPP začíná nakupovat autobusy Karosa.
  • 7. listopadu 1994 – zahájen provoz prvního nízkopodlažního autobusu.
  • 20. října 1995 – první nízkopodlažní autobus Karosa-Renault City Bus.
  • 18. dubna 2003 – první linka provozovaná malými nízkopodlažními autobusy – tzv. midibusy.
  • 2014 – DPP provozuje 148 autobusových linek (z toho 15 nočních) o celkové délce 1 685,85 km.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Huť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiálHuť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiál (28x)
Ostravská huť představila jeden ze svých vedlejších produktů. Vysokopecní struska vzniká jako odpad při výrobě surového ...
„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (27x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (27x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice