KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Praha zvažuje sjednocení pražské veřejné dopravy se středočeskou

Praha zvažuje sjednocení pražské veřejné dopravy se středočeskou

Publikováno: 25.4.2011, Aktualizováno: 6.5.2011 11:04
Rubrika: 2011

Praha uvažuje o tom, že by sjednotila svůj systém veřejné dopravy se systémem Středočeského kraje. Záměr podpořil na posledním jednání výbor dopravy pražského zastupitelstva. Desetitisíce obyvatel středních Čech denně dojíždějí do Prahy za zaměstnáním, oba kraje ale plánují svou veřejnou dopravu odděleně. Důsledkem je podle materiálu, který výbor dopravy k problematice dostal, nekoordinovaná příměstská autobusová doprava a rostoucí automobilová doprava.

Na území Prahy a v části Středočeského kraje v současnosti funguje takzvaná Pražská integrovaná doprava (PID), která zahrnuje metro, železnici, tramvaje, autobusy a přívozy. PID podle Pavla Procházky, ředitele organizace Ropid, která PID plánuje, obsluhuje asi třetinu Středočeského kraje. Vedle toho existuje Středočeská integrovaná doprava (SID), která sjednocuje regionální autobusy v části Středočeského kraje s přesahem do Prahy. SID ale nezahrnuje železnici. Ani do jednoho systému není zapojena část železniční a pravidelné autobusové dopravy.

To přináší podle materiálu, který má ČTK k dispozici, několik problémů. Důsledkem je například souběžné vedení některých linek. Do Prahy pak podle Procházky vjíždí více autobusů, než by bylo potřeba, a některé přestupní terminály, například na Vítězném náměstí nebo u holešovického nádraží, jsou přetíženy.

Ve Středočeském kraji chybí systém záchytných parkovišť u železnice, auta pak zajíždějí do Prahy. Systémy veřejné dopravy také nemají společný tarif, takže při přestupu mimo PID si musí cestující koupit novou jízdenku. "PID končí před velkými bývalými okresními městy, jako je Benešov, cestující proto nemohou používat společné jízdenky," řekl na výboru dopravy Procházka.

Podle Ropidu by měla základní kostru systému tvořit kolejová doprava, která by měla pravidelné intervaly. Autobusy by pak vozily cestující od a k zastávkám kolejové dopravy. Podle Procházky by měl mít systém společný tarif, jízdenky a jízdní řád.

Ropid navrhuje nejprve vytvořit společnou komisi ze zástupců Prahy a Středočeského kraje. Následovat by mělo memorandum, smlouva o partnerství a nakonec sloučení organizací, které v krajích veřejnou dopravu plánují.

Se sjednocením systémů souhlasí i zástupci Středočeského kraje, na jednání výboru to řekla Miloslava Vlková, předsedkyně výboru pro dopravu zastupitelstva Středočeského kraje. Podle Vlkové by bylo dobré, aby se smlouva o spolupráci stihla podepsat do příštích krajských voleb, které ve Středočeském kraji budou příští rok na podzim.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (38x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice