KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Praha zpřísní kontrolu tunelu Blanka, každý měsíc prověří faktury

Praha zpřísní kontrolu tunelu Blanka, každý měsíc prověří faktury

Publikováno: 14.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 14:56
Rubrika: Tunely

Praha zpřísní kontrolu výstavby tunelového komplexu Blanka. Každý měsíc chce mít na stole soupis faktur, jednou za dva měsíce chystá kontrolní den na stavbě. Novinářům to dnes řekl primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Vedení města tím chce zamezit tomu, aby se stavba znovu prodražila. Svoboda v minulých dnech oznámil, že stavba se prodraží o deset miliard z původních asi 27 miliard korun.

Vedení města už minulý týden nařídilo magistrátnímu odboru městského investora vypracovat analýzu všech položek, u kterých se cena zvýšila. Materiálem se chce rada města podle Svobody zabývat nejpozději 1. března. Poté město závěr analýzy zveřejní.

Praha také dnes zpřístupnila smlouvu, kterou s hlavním dodavatelem stavby, firmou Metrostav, má. Podle Svobody má smlouva na čtyři tisíce stran dodatků, které město do konce února vyvěsí na svých webových stránkách.

Kromě toho zavádí systém kontrol, který má zajistit, že o stavbě bude pravidelně informováno vedení města i opoziční zastupitelé. Jednou měsíčně dostanou odpovědní členové rady na stůl soupis aktuálních faktur. Jednou za dva měsíce plánuje Praha kontrolní den na stavbě. Čtvrtletně pak dostane informaci o pokračování stavby rada. Výbory zastupitelstva i všichni zastupitelé budou informováni jednou za půl roku.

Dnešní Hospodářské noviny uvedly, že pražský magistrát při financování stavby tunelu Blanka obcházel vlastní předpisy, a umožnil tak zdražení díla. Podle usnesení rady z roku 1996 má vedení města projednat u velkých stavebních zakázek zdražení nad deset procent. A to se u Blanky za celou dobu nestalo.

Podle primátorského náměstka Karla Březiny (ČSSD) je ale smlouva s Metrostavem nastavena tak, že se automaticky při navýšení rozsahu prací na stavbě zvýší i cena. "Z právního pohledu to zřejmě není navýšení ceny zakázky. (Ředitel odboru městského investora Jiří) Toman to mohl za město podepisovat," uvedl Březina.

Při výstavbě tunelového komplexu Blanka selhala podle současného vedení města kontrola magistrátu. Tu měl mít na starosti právě odbor městského investora. Bývalý ředitel tohoto odboru Toman byl považován za jednoho z nejmocnější mužů pražské radnice. Svůj post po nátlaku nového vedení města opustil na začátku letošního roku.

Minulé vedení slibovalo dokončení této stavby do konce roku 2012. Podle Březiny má vedení města v koaliční smlouvě, že tunely otevře do konce volebního období, tedy nejpozději v roce 2014. Záležet ale bude také na tom, zda bude mít město na investici dostatek peněz.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (45x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice