KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Praha podá ústavní stížnost kvůli odhlučnění magistrály

Praha podá ústavní stížnost kvůli odhlučnění magistrály

Publikováno: 8.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 10:46
Rubrika: 2011

Praha podá ústavní stížnost kvůli odhlučnění magistrály v ulici 5. května, které jí loni nařídil Nejvyšší soud (NS). Rozhodla o tom dnes rada hlavního města, řekl novinářům náměstek primátora Antonín Weinert (ČSSD). Podle vedení města je v současné době rozsudek nevykonatelný.

Nejvyšší soud Praze nařídil, aby snížila hlukové zatížení v okolí magistrály. Na hluk kolem ní si totiž dlouhodobě stěžují lidé, kteří žijí v ulici 5. května. Městský soud v Praze už v roce 2008 rozhodl, že hlavní město musí do roka snížit hluk v bytech kolem magistrály. Praha se ale obrátila s dovoláním na NS, který rozsudek městského soudu loni v prosinci potvrdil.

Podle vedení města ale nebylo možné rozsudek naplnit. Proti hluku totiž chtěla Praha mimo jiné bojovat pomocí osmimetrových protihlukových stěn, proti kterým se ale postavili místní obyvatelé. Vadí jim, že by zábrany snížily hluk pouze v prvních třech patrech domů a navíc by se hluk podle nich odrazil na druhou stranu silnice, kde by byla situace ještě horší.

Kromě úmyslu vybudovat protihlukovou stěnu také Praha snížila na magistrále v úseku ulice 5. května rychlost ze 70 na 50 kilometrů v hodině.

Současný postup města se nelíbí Alžbětě Rejchrtové, která organizovala podání žaloby. ČTK sdělila, že rozsudek soudu je platný a podání stížnosti nemá odkladnou účinnost. Praha tedy musí za necelý rok zajistit snížení hluku z magistrály. "Pokud město uloženou povinnost nesplní, podáme návrh na exekuci, během níž lze naplnění rozsudku vynucovat ukládáním pokut až do výše 100 000 korun, což může být i opakovaně během jednoho roku," uvedla Rejchrtová.

Podle jejího kolegy Daniela Kunce je podání stížnosti "jen mrháním peněz z městského rozpočtu".

Obyvatelé chtějí, aby město řešilo dopravu komplexně, navrhovali vybudování ochranného tunelu z tvrzeného skla a zavedení mýtného už od křížení Jižní spojky s magistrálou.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice