KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Praha má čtvrtou nejlepší dopravu v Evropě, nejlepší je Mnichov

Praha má čtvrtou nejlepší dopravu v Evropě, nejlepší je Mnichov

Publikováno: 18.2.2010, Aktualizováno: 19.2.2010 13:04
Rubrika: 2010

Praha má čtvrtou nejlepší hromadnou dopravu v Evropě. Lepší je jen Mnichov, Helsinky a Vídeň. Nejhůře se naopak lidem cestuje v chorvatském Záhřebu, slovinské Lublani a v maďarské Budapešti. Vyplývá to z celoevropských testů Mezinárodní automobilové federace (FIA), které má ČTK k dispozici.

FIA testovala celkem 23 evropských měst a městská hromadná doprava v české metropoli dostala známku "dobrý". Nejvyšší ohodnocení "velmi dobrý" přitom získal německý Mnichov. "Velmi špatná" je naopak jen doprava v chorvatském Záhřebu. Praha své konkurenty porazila především cenovou politikou, která je podle komisařů velmi dobrá a jízdenky jsou poměrně levné.

Hlavní město Česka nicméně proti některým konkurentům zaostává v čase, který si občané na cestování městskou dopravou musí nutně vyhradit, započítává se tak například i počet přestupů. V této kategorii Praha získala hodnocení "přijatelný", stejně jako v případě informací o systému městské dopravy či v případě dostupnosti městské dopravy, kam se započítává například dosažitelnost na kole či pěšky.

Inspektoři v Praze kritizovali především slabé spojení na letiště Ruzyně, které zajišťuje jen autobus. Nelíbilo se jim také, že automaty na lístky jsou prakticky jen v metru, kde se navíc jen velmi vzácně vyskytují výtahy a počet eskalátorů není dostačující.

Pochvalu naopak sklidila cenová politika pražského dopravního podniku. "Existuje mnoho druhů lístků a na automatech jsou i instrukce v angličtině. Lístky je navíc možné koupit i na internetu či prostřednictvím mobilního telefonu," popisuje FIA situaci v Praze. Zástupcům federace se líbily také nízké ceny, výhodou podle nich je například to, že náklady na měsíční jízdenku se cestujícím vrátí po zhruba 20 jízdách. V ostatních městech Evropy je tento poměr výrazně méně výhodný, i v poměrně levném, byť nejhorším, Záhřebu se náklady na měsíční jízdenku vrátí až po 35 jízdách.

Chorvatská metropole sice dopadla výrazně nejhůře, ale neskončila by na posledním místě, pokud by FIA v hodnocení nevynechala Atény. Inspektorům se v řeckém hlavním městě několikrát vůbec nepodařilo nastoupit do autobusu, někdy také nástup trval tak dlouho, že jim vypršela platnost jízdenky. "Všechno tohle vedlo k tomu, že Atény nebylo možné hodnotit, protože bylo nemožné najít informace o odjezdech a příjezdech a o cenách. To řeckou metropoli zachránilo od špatného hodnocení," dodala FIA.

Kvalita městské dopravy v městech Evropy

  1. Mnichov - velmi dobrý
  2. Helsinky  - dobrý
  3. Vídeň - dobrý
  4. Praha - dobrý
  5. Hamburk - dobrý
  6. Kodaň - dobrý
  7. Frankfurt - dobrý
  8. Barcelona - dobrý
  9. Lipsko - dobrý
  10. Kolín nad Rýnem - dobrý
  11. Řím - dobrý
  12. Bern - přijatelný
  13. Paříž - přijatelný
  14. Brusel - přijatelný
  15. Amsterdam - přijatelný
  16. Varšava - přijatelný
  17. Oslo - přijatelný
  18. Lisabon - přijatelný
  19. Madrid - přijatelný
  20. Londýn - přijatelný
  21. Budapešť - přijatelný
  22. Lublaň - špatný
  23. Záhřeb - velmi špatný

Zdroj: Mezinárodní automobilová federace
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (59x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (55x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice