KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Praha chystá revizi zatím nerealizovaných částí tunelu Blanka

Praha chystá revizi zatím nerealizovaných částí tunelu Blanka

Publikováno: 1.3.2011, Aktualizováno: 7.3.2011 15:56
Rubrika: Tunely

Praha chystá revizi některých dosud nerealizovaných částí tunelového komplexu Blanka, které by mohly prodražit celou stavbu. Novinářům to po dnešním jednání rady řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). Jednat chce například o požadavcích městských částí na povrchové úpravy nebo o technologiích, které by měly být v tunelech použity. O tom, zda bude možné výslednou cenu stavby snížit, by mělo být jasno na začátku května.

Výstavba tunelového komplexu Blanka by se mohla podle vedení hlavního města prodražit až o deset miliard korun z původních asi 27 miliard korun.

Rada hlavního města dnes diskutovala o analýze, kterou vypracoval magistrátní odbor městského investora a která zdůvodňuje jednotlivé položky na stavbě, jejichž cena se navýšila. Ve středu Praha dokument zveřejní.

Podle Březiny většina prodražení měla čtyři příčiny. Šlo o změněný návrh Trojského mostu, požadavky báňského úřadu po propadech během výstavby tunelu, novelizace technických norem a nové požadavky městských částí a organizací města. "Uložili jsme odboru městského investora, aby dopady těchto změn sumarizoval," řekl novinářům Březina. Další prodražení způsobila změna DPH od ledna 2010 z 19 na 20 procent.

Březina dostal za úkol do konce dubna jednat s městskými částmi a dalšími subjekty, které některé zvýšené náklady vyvolaly, a následně s dodavatelem stavby. Na začátku května by pak mohlo být jasné, zda bude možné náklady na některé položky snížit.

Vedení Prahy také dnes schválilo plán kontrol na velkých stavbách, jako je tunelový komplex Blanka. Jednou za dva měsíce plánuje Praha kontrolní den na stavbě. Čtvrtletně pak dostane informaci o pokračování stavby rada. Výbory zastupitelstva i všichni zastupitelé budou informováni jednou za půl roku.

Podle Březiny z dostupných dokumentů vyplývá, že odbor městského investora, který měl stavbu na starosti, neměl povinnost minulé vedení města o navýšení ceny informovat. "Je problém, že minulí členové rady své právo nevyužili, že se neptali," poznamenal Březina.

Minulé vedení slibovalo dokončení této stavby do závěru roku 2012, tento termín ale pravděpodobně nebude dodržen. Současné vedení mluví spíše o roku 2014. Záležet ale bude na výsledné ceně stavby i na tom, zda bude mít město na investici dostatek peněz.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (72x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (46x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice