KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Praha 2 chce zklidňovat magistrálu hned, ne po zavedení mýtného

Praha 2 chce zklidňovat magistrálu hned, ne po zavedení mýtného

Publikováno: 23.3.2011, Aktualizováno: 28.3.2011 10:15
Rubrika: 2011

Druhá městská část chce, aby Praha začala se zklidňováním Severojižní magistrály už nyní, a ne až po dokončení tunelového komplexu Blanka a zavedení mýtného. Na tiskové konferenci to dnes řekl starosta Prahy 2 Jiří Paluska (ODS). Reagoval tak na to, že hlavní město v minulých dnech prezentovalo studii, podle které není možné magistrálu zklidnit bez Blanky a mýtného. Blanka ale bude hotova zřejmě v roce 2014, zavedení mýtného připadá v úvahu ještě o dva roky později.

Studii vypracoval Útvar rozvoje hlavního města (ÚRM) společně s Technickou správou komunikací (TSK). Podle tohoto materiálu ke zklidnění Severojižní magistrály, po které projíždějí denně desetitisíce automobilů, nepomůže její zúžení na dva jízdní pruhy v každém směru, o kterém uvažuje Praha 2. Řešením prý není ani zahloubení magistrály do tunelu u Národního muzea, podle studie mohou tunely naopak automobily přitahovat.

Praha 2 ale nechce čekat, v okolí magistrály jsou dlouhodobě překračovány hlukové i emisní limity. Podle místostarosty Václava Vondráška (ODS) je přístup hlavního města pouze odkládáním problému. "Absolutně nesouhlasíme. Rezignovat na jakékoliv kroky do roku 2016 je nesmysl," připojil se Paluska.

Podle Palusky je možné už nyní udělat některá dílčí opatření. Navrhuje například to, aby jeden jízdní pruh, který byl v minulosti na žádost Prahy 2 zahrazen, nahradila zeleň. Podle Vondráška by také automobily, které z magistrály pokračují přes Karlovo náměstí a na druhý břeh Vltavy, měly být přesunuty na Jižní spojku.

Radnice také navrhuje předsunutí semaforů ve směru do centra blíže k Praze 4 tak, aby automobily druhou městskou částí jen projížděly. "Proč máme být dopravní čekárnou pro zbytek města? Ať je doprava řízena zelenou vlnou," dodal Vondrášek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice