KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Pracovníci razící tunel Blanka dnes prorazili první tubus tunelu

Pracovníci razící tunel Blanka dnes prorazili první tubus tunelu

Publikováno: 12.1.2010, Aktualizováno: 14.1.2010 08:26
Rubrika: 2010

Pracovníci razící tunel Blanka dnes prorazili první tubus tunelu. Raziči, kteří postupovali směrem od Letné, se dnes pod zemí setkali s těmi, co směřovali od Pelc-Tyrolky. Odchylka činila několik milimetrů. Proražena byla horní polovina severního tubusu, jižní tubus se propojí v únoru, informoval mluvčí společnosti Metrostav František Polák. 

Pracovníci razící tunel Blanka dnes prorazili první tubus tunelu

Výsledky jsou špičkové vzhledem k tomu, že ten tunel je dlouhý téměř 2,5 kilometru, řekl novinářům Jaroslav Pohan, ředitel firmy CCE Praha, která je dceřinou společností Metrostavu. Do šířky se raziči odchýlili o 12 milimetrů, do výšky o sedm. Státní norma je osm centimetrů. "Dneska už jsme technicky tak daleko, že víme, že se strefíme. Dřív to ale bylo vždycky velice zajímavé, třeba pod Alpami z každé strany deset kilometrů. Jestli se pak setkali, to byla veliká sláva," řekl Polák.

Raziči tunelu se potkali asi 35 metrů pod povrchem křižovatky ulic Korunovační a Jana Zajíce. Napojení tubusu se jim podařilo se zhruba třídenním předstihem, když pracovníci Metrostavu za den v letenských břidlicích zvládali tři takzvané záběry.

"Každý ten záběr znamená, že se navrtá asi metr dvacet dopředu, to se odstřelí, odvětrá, odveze a vystříká betonem," řekl Polák. Z obou konců raženého tunelu se tak denně urazilo až deset metrů. "Ve Stromovce byla geologie mizerná, takže jsme dělali třeba jen 60 centimetrů denně. Pod Letnou je skála je tvrdá, ale zase to má tu nevýhodu, že to ohromně nese zvuky a vibrace. Lidi to v noci ruší. Z hlediska bezpečnosti je to ale výborná hornina," řekl Polák.

V tunelu se podle Poláka razí nejdřív horní polovina, takzvaná kalota, pak se zajistí strop. Po odstřelení a odvezení dolní poloviny přijde na řadu takzvaná prvotní, železobetonová obezdívka, která staticky drží strop. Pak následuje definitivní konstrukce tunelu, takzvaná sekundární obezdívka.

V jižním tubusu zbývá prorazit ještě asi 200 metrů, podle Poláka to zabere zhruba měsíc. Tím razičské práce v samotném automobilovém tunelu Blanka skončí. "Ražby související s tím projektem ale budou ještě pokračovat, směrem pod halu Sparty budeme pracovat na složitém komplexu vzduchotechnické strojovny. To musí být pod zemí," dodal Polák.

Tunel Blanka je součástí severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu metropole. Investorem městského okruhu je magistrát. Většina silnice povede v tunelech, náklady na stavební práce by měly dosáhnout 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Tunelový komplex Blanka má být hotov v roce 2011.

Foto: T.T.V.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Související články

Diskuse

Pracovníci razící tunel Blanka dnes prorazili první tubus tunelu

Termín
Tak to jsem zvědavej zda ten termín bude tedy 2011 nebo 2012, jak všude na netu poslední dobou píšou. Já už bych v této republice nevěřil ničemu....
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 12.1.2010 18:01vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Prorážka tunelu BlankaProrážka tunelu BlankaProrážka tunelu Blanka

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (59x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (55x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice