KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Pracoviště Fakulty dopravní ČVUT v Děčíně oslaví v letošním roce své 15. narozenin

Pracoviště Fakulty dopravní ČVUT v Děčíně oslaví v letošním roce své 15. narozenin

Publikováno: 20.8.2010
Rubrika: 2010

V patnácti letech zpravidla končí dětství a začíná adolescence, která je u člověka provázena vyšší mírou inovací a spontaneity v jednání a také značnou nespokojeností se zavedenými pravidly. Patnáctiny děčínského pracoviště FD ČVUT bychom mohli charakterizovat sice stále dostatečnou mírou spontaneity a inovací, ale naopak pevným zakotvením v zavedených pravidlech vysokého školství a také Českého vysokého učení technického v Praze a Fakulty dopravní.

Za dobu své existence se pracoviště FD ČVUT v Děčíně plně integrovalo do akademických struktur v Praze, a to nejen obsahem a úrovní studia, ale i technickou výbavou a zázemím pro studenty i pedagogy. Při tom si ale zachovává svou jedinečnost vyplývající z možnosti více osobních kontaktů mezi studenty navzájem i mezi studenty a pedagogy, což umožňuje menší počet studentů, než na velkých fakultách v Praze a z vlídného prostředí jak při výuce, tak v rámci ubytování.

Založení vysokoškolského pracoviště v Děčíně podporovaly místní a regionální iniciativy již od roku 1990. Na podzim roku 1994 vznikl společný záměr Fakulty dopravní a Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze a Okresního a Městského úřadu v Děčíně zřídit vysokoškolské pracoviště. Hlavním cílem bylo vytvořit možnosti pro růst vzdělanosti v regionu a následně zvýšit nabídku kvalifikovaných pracovních sil, po nichž je v tomto průmyslovém a dopravně významném prostředí trvale vysoká poptávka. Dalším významným krokem pro realizaci projektu bylo počátkem roku 1995 usnesení Okresního shromáždění, které při schvalování hospodaření za rok 1994 rozhodlo o přidělení částky ve výši 20 milionů Kč na zahájení činnosti vysokoškolského pracoviště a rekonstrukci barokní zámecké sýpky na vysokoškolskou kolej. Tak získala tato myšlenka významnou regionální podporu, neboť zástupci všech obcí v okrese se vzdali této částky ve prospěch nově vznikajícího vysokoškolského pracoviště.

První etapa projektu byla úspěšně zakončena slavnostním zahájením činnosti pracoviště a první imatrikulací studentů 28. září 1995. Na podzim roku 1996 byla zprovozněna vysokoškolská kolej a tato budova byla oceněna první cenou v soutěži o nejlepší rekonstrukci historického objektu. V roce 2001 vznikl s podporou významných děčínských podniků program celoživotního vzdělávání Technologický institut, kde probíhají studijní, motivační a rekvalifikační programy, včetně ECDL a E*BCL. Ústav pro bakalářská studia, jak se děčínské
pracoviště nazývá, trvale spolupracuje s organizacemi veřejné správy a samosprávy, s podniky a organizacemi v odborné sféře a na koncepčních projektech rozvoje regionu.

V září letošního roku chce pracoviště oslavit 15. výročí svého založení výstavou „Děčín – město dopravy“ a odbornou konferencí věnovanou dopravní problematice regionu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Děčínské sídlo ČVUT, Fakulty dopravníDominantou města je děčínský zámek, který po masivní rekonstrukci opět slouží veřejnosti.Studentské koleje se nacházejí v unikátních prostorech zámecké sýpky.Zámecká sýpka nabízí i důstojné prostředí pro výuku nebo pořádání seminářů a konferencí.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (48x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (29x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (26x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice