KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Práce na tunelu pod bratislavským hradem postupují podle plánu

Práce na tunelu pod bratislavským hradem postupují podle plánu

Publikováno: 22.12.2009, Aktualizováno: 23.12.2009 10:02
Rubrika: Tunely

Výměnou starého vodovodního potrubí a jeho uložením do nového železobetonového kolektoru v tunelu pod hradem, který bude následně provozovat Bratislavská vodárenská spoločnosť, a. s., byly pro letošek ukončeny práce na rekonstrukci tunelu pod Bratislavským hradem. Rekonstrukce objektu, která začala v květnu letošního roku, je naplánovaná do května 2010. Celkové náklady činí 2,3 mil. € bez DPH, přičemž cena kompletní rekonstrukce tunelu je plánována na 8,1 ml. € bez DPH.

„Letošní rok jsme práce završili úspěšnou tlakovou zkouškou nového potrubí DN 800. Pro příští rok nám zbývá vybudovat přepojení obou portálů tunelu a také zakrýt kolektor poklopy v rámci konečných povrchových úprav do definitivní nivelety kolejového svršku“, vysvětlil Miroslav Patsch, projektový manažér ze Skanska BS.

Tunel byl vybudován v letech 1943-1949 jako silniční. Poslední větší rekonstrukce stavby se uskutečnila v 80. letech. „Jedním z cílů rekonstrukce je zabezpečení statické bezpečnosti a trvanlivosti nosné konstrukce. Po ukončení prací by měl tunel odpovídat všem přísným evropským bezpečnostním kritériím,“ uvedl Ing. Dušan Chovanec, manažer obchodu a ekonomiky OHL ŽS, a.s. organizační složka. Bude kompletně osvětlený a pod stálým kamerovým dohledem. Zároveň se zvýší také rychlost tramvají, která byla v posledních měsících před uzavřením tunelu pro bezpečnost cestujících snížena na 10 km/h.

Hlavní město Bratislava ve spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a.s. oficiálně zahájily projekt rekonstrukce tramvajového tunelu pod Bratislavským hradem v květnu 2009. Zhotovitelem jsou společnosti OHL ŽS, a.s., Skanska BS a.s. Prievidza a Trnavská stavebná spoločnosť a.s.

Základní informace o stavbě
Název stavby: Rekonstrukce tramvajového tunelu
Investor: Hlavné mesto Bratislava
Zhotovitel: OHL ŽS, a.s., Skanska BS, a.s. Prievidza a Trnavská stavebná spoločnosť, a.s.
Zahájení prací: květen 2009
Ukončení prácí: květen 2010
Celkové náklady: 8,1 mil. € bez DPH

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (80x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (73x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Tunel žilina na dálnici D1 Hričovské Podhradie – Lietavská LúčkaTunel žilina na dálnici D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (69x)
V listopadu 2014 byla zahájena výstavba jednoho ze dvou tunelů na úseku dálnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská a to ...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice