KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Posudek EIA preferuje D3 přes Posázaví

Posudek EIA preferuje D3 přes Posázaví

Publikováno: 7.10.2011
Rubrika: 2011

Středočeská část dálnice D3 získala kladný posudek v procesu hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Zpracovatel upřednostňuje takzvanou západní variantu, podle které se dálnice napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Protne tak turisticky oblíbenou oblast Posázaví. Informuje o tom dnešní vydání deníku E15.

"Západní koridor se jeví jako výhodnější, a to především z hlediska menšího vlivu na obyvatelstvo," uvedl zpracovatel posudku Josef Tomášek. Pro případ, že se z jakéhokoliv důvodu nepodaří prosadit dálnici přes Jílové, nevylučuje Tomášek ani východní variantu, která převážně kopíruje současnou benešovskou silnici číslo tři.

Trase přes Posázaví dává přednost také Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jako nejvýhodnější ji před několika lety vyhodnotila i expertní komise ČVUT. Nyní budou podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové následovat další ze zákona povinné procesní kroky. "Obeslání všech dotčených samosprávních územních celků, které mají povinnost zveřejnit informace o posudku. Po zveřejnění posudku na úředních deskách pak poběží lhůta 30 dní na vyjádření veřejnosti a dotčených orgánů k posudku," řekla E15 Vápeníková. Celý proces EIA skončí až definitivním stanoviskem ministerstva životního prostředí, teprve pak může ŘSD pokračovat v investiční přípravě.

Odpůrci stavby přes Posázaví se ale zatím nemusejí příliš obávat. Na přípravu dálnice D3 ve Středočeském kraji nemá ŘSD peníze ani na příští rok. Dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic je nejdelším chybějícím úsekem plánované páteřní dálniční sítě. Aktuálně je v provozu pouhých 17 kilometrů. Zatímco na jihu Čech se čile staví a trasa je jasná, ve středních Čechách byla příprava dlouho zablokována.

Posudek EIA přitom akutní potřebu středočeského úseku zdůrazňuje. Hustý provoz na nynějším tahu I/3 ohrožuje zdraví a životy nejen řidičů, ale především obyvatel měst a obcí, jako jsou Benešov, Olbramovice a Miličín. Úsek se navíc nedá projet bez stání v kolonách. Podle normy je rozumná hranice pro dvoupruh deset tisíc aut denně, aktuální číslo je ale dvojnásobné. „V roce 2030 má mířit z Prahy na jih sto tisíc aut denně,“ dodala E15.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice