Pod zvlněnou D47 u Ostravy je odpad, MD zvažuje přestavbu
Rubrika: 2011
Za zvlnění dálnice D47 u Ostravy zřejmě může nevhodný rozpínavý materiál použitý při stavbě. Kontrolní vrty pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odhalily, že v podloží dálnice leží místo určeného materiálu směs stavebního odpadu s materiálem, který bobtná. Podle ministra dopravy Pavla Dobeše je možné, že se přestaví celá dálnice. Informovala o tom dnes televize Nova.
Zvlnění se na ostravském úseku D47 mezi Rudnou a Hrušovem objevilo poprvé půl roku poté, co se po něm v prosinci 2007 začalo jezdit. ŘSD zvlnění vozovky reklamovalo, i po opravách ale dálnice bobtná dál, uvedla Nova. Vážné vady jsou podle televize na tomto úseku také u 12 mostů.
Interní audit ŘSD odhalil podle šéfa této státní firmy Reného Poruby nepořádek v dokumentaci ke stavbě a také pochybení na straně ŘSD, stavebních firem i stavebního dozoru. Záruční doba dálničního úseku mezi Rudnou a Hrušovem končí příští rok, Poruba proto hodlá s využitím právníků začít jednat se stavebními firmami. "Budeme velmi tvrdě požadovat, aby se to uvedlo na pravou míru, jak to má vypadat," řekl televizi Poruba.
Úsek v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. "My budeme reagovat až na oficiální oznámení od Ředitelství silnic a dálnic," řekla televizi mluvčí společnosti Eurovia CS Petra Kučerová.
Technický dozor nad stavbou měla mimo jiné společnost Dopravoprojekt Brno, která ale podle Novy pracovala jak pro investora, tak pro firmy podílející se na budování dálnice. ŘSD tehdy ale možný střet zájmu neřešilo. "Jestli měl zadavatel problém a pochybnosti o tom, že ta nabídka by porušila ustanovení o střetu zájmů, tak měl tu nabídku vyloučit," řekl televizi ředitel Dopravoprojektu Brno Václav Kratochvíl.
Nova uvedla, že už loni se začal poblíž Ostravy vlnit také navazující úsek dálnice D47 a problémy vykazuje také dalších osm nově postavených mostů.
O stavbě D47 se začalo konkrétně mluvit v roce 1963, o budoucí podobě dálnice jednali politici od počátku 90. let minulého století. Budovat se začala v roce 2004. Nyní se stavba D47, která se po dokončení stane součástí dálnice D1, blíží ke svému konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.