KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Plzeňský kraj se připravuje na možné uzavření obchvatu Třemošné

Plzeňský kraj se připravuje na možné uzavření obchvatu Třemošné

Publikováno: 5.7.2011, Aktualizováno: 8.7.2011 10:41
Rubrika: 2011

Dramatický zásah do dopravní situace v lokalitě přinese uzavření obchvatu Třemošné u Plzně, který leží na hlavním tahu z Plzně do Mostu a je v provozu teprve týden. Uzavírku nařídil minulý týden soud, na nějž se kvůli hluku z dopravy obrátilo občanské sdružení Orlík, tedy majitelé několika domů u silnice. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako investor stavby a správce silnice první třídy zatím verdikt soudu o předběžném opatření nemá, ale už se na krizovou situaci spolu s krajem připravuje. ČTK to řekli hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec (ČSSD) a šéf plzeňského ŘSD Zdeněk Kuťák.

Po uzavření nové silnice, jejíž stavba stála téměř miliardu korun, by se měla doprava přesunout zpět do Třemošné, která o obchvat usilovala 30 let. "Právníci ŘSD nás ale v pondělí večer informovali, že se podle předběžného opatření soudu musí uzavřít všechny stavby související s obchvatem, jež jsou součástí vydaného stavebního povolení," uvedl hejtman. Doprava se tak nebude moci nikudy do Třemošné dostat a veškerá vozidla budou muset město objíždět po krajských silnicích druhé a třetí třídy. ŘSD, které podle Kuťáka chtělo původně nechat v provozu připojovací komunikace na starou třemošenskou silnici, se nakonec po rozboru svých právníků rozhodlo dočasně uzavřít všechny stavby, protože v opačném případě by hrozilo spáchání trestného činu maření výkonu úředního rozhodnutí.

"ŘSD přitom stále nemá v ruce rozhodnutí soudu," uvedl hejtman. Neočekává ho ani o svátcích. ŘSD by tak mohlo usnesení soudu obdržet nejdříve ve čtvrtek.

"Na čtvrteční 08:00 jsem svolal bezpečnostní radu kraje a musíme precizně připravit zejména veškeré objížďky. Jde o dramatický zásah do dopravní situace v lokalitě, kudy projíždí přes 40 autobusových linek. Budou muset jet po silnicích druhé a třetí třídy. Uzavření silnice také omezí využívání centrálních skladů pohonných hmot firmy Čepro," uvedl hejtman. Na přípravě objízdných tras už od pondělního večera pracuje krajský odbor dopravy, který zkoumá kvalitu silnic a hlavně nosnost mostů na trasách, aby mohly projet i kamiony a autobusy. Na trase jezdí přes 10 000 vozů denně, z nichž nová silnice odvedla dvě třetiny mimo město.

Chovanec už se v pondělí dohodl se sdružením, ŘSD, ministerstvem dopravy, krajskou hygienickou stanicí a městem Třemošná na schůzce, která se uskuteční 11. července. Hejtman na ní má jako sdružením oslovený "nezávislý moderátor" situaci řešit. Kraj bude požadovat zpracování nezávislého měření hluku národní referenční laboratoří, jež by řeklo, zda má pravdu ŘSD, nebo občanské sdružení. Pokud ale bude obchvat uzavřen a nebudou tam jezdit automobily, bude se obtížně něco měřit. Sdružení by pak podle hejtmana muselo vzít svůj návrh na předběžné opatření zpět.

Podle hejtmana sdružení nezpochybňuje měření ŘSD, které údajně vykázalo hodnoty v normě. Aktivisté ale poukazují na judikát Ústavního soudu, že pokud vyjde měření "na hraně", má investor vyjít vstříc občanům a provést protihluková opatření. Podle sdružení by zeď oddělující domy od silnice přišla na tři až čtyři miliony korun, což podle nich i hejtmana není v rámci akce za 920 milionů vysoká suma. ŘSD se ale brání tím, že pokud vyjdou hodnoty v normě, nemůže svévolně stavět protihlukovou stěnu, protože by mohlo ohrozit celou investici dotovanou EU.

Argumentem sdružení je překročená hladina hluku. Občané na to prý upozorňovali pět let, ale nikdo je neposlouchal. ŘSD došlo podle Kuťáka ke zcela jinému závěru a soudní znalec, jehož posudek bude mít k dispozici do týdne, považuje protokol o hluku od sdružení za chybný. Navíc podle ŘSD už v roce 1999 bylo jasné, že se tam postaví obchvat, územní rozhodnutí je z roku 2002. Domky ale byly postaveny v letech 2004 až 2006.

"ŘSD se bude proti rozhodnutí bránit a bude požadovat náhradu škody, která by vznikla, na občanském sdružení," řekl Kuťák. Právníci ŘSD dokonce polemizují s tím, zda vůbec obvodní soud může vydat takové opatření, když to přísluší správnímu soudu. Podle ŘSD aktivisté také démonizují počty přejeté zvěře. Podle Kuťáka si zvěř od dubna na novou silnici zvyká a vyhýbá se jí. Navíc stavební úřad nenařídil tunel pro zvěř ani plot.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice