KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Plzeň opraví druhou část nejfrekventovanější tramvajové trati

Plzeň opraví druhou část nejfrekventovanější tramvajové trati

Publikováno: 15.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 15:01
Rubrika: 2011

Plzeň letos opraví druhou ze tří částí nejfrekventovanější tramvajové trati do největšího sídliště Lochotín. Těleso na Karlovarské třídě vybudované v roce 1976 je v havarijním stavu. Jde o letošní největší investiční akcí města, která si vyžádá 270 milionů Kč včetně DPH, řekl ČTK ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD). V průběhu příštích čtyř let by chtěla radnice dát do obnovy tramvajových tratí přes 900 milionů Kč.

"Začátek stavby druhé etapy je naplánován na květen. Jde o úsek od ulice Na Chmelnicích po zastávku U Družby (u Hypernovy). Oprava by měla být dokončena do konce roku," uvedl Zrzavecký.

Podle technického náměstka Petra Runda (ODS) má být stavba hotová už letos na podzim. "Třetí etapa na konečnou, která má vyjít na 600 milionů Kč včetně daně, se nezačne příští rok, není dán přesný termín," dodal. Zahrnuje hlavně obnovu konečné a transformovny.

Podle Zrzaveckého jsou plzeňské tramvajové tratě v takovém stavu, že by se na ně mělo v tomto volebním vydat celkem 926 milionů korun. Vedení města se bude rekonstrukcím věnovat, aby na nich Drážní úřad nemohl provoz omezit nebo zastavit. "Nyní diskutujeme o prioritách, zda budeme stavět něco nového, nebo opravíme tratě staré," dodal Zrzavecký.

První tříkilometrovou část trati na Karlovarské třídě, která přišla na 176 milionů Kč, opravilo město už v roce 2009. Stav tělesa byl podle vyjádření radnice tak špatný, že by v následujících letech hrozily kolize. Tramvajová trať číslo 4 na Lochotín je nejvíce využívaná ze všech plzeňských čtyř linek. Karlovarská třída je jedinou spojnicí sídlišť Vinice, Košutka a Lochotín se středem města.

Nové vedení města (koalice ODS a ČSSD) má letos v plánu "proinvestiční" rozpočet, když počítá s příjmy 4,5 miliardy Kč. Z investiční miliardy má jít třetina do dopravních staveb. Zásadní stavbou je západní okruh, na nějž chce vydat 250 milionů Kč v průběhu tří let.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (43x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (29x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice