Phoenix-Zeppelin dodal nové stroje Caterpillar společnosti Metrostav
Rubrika: 2010
Tři nové stroje Caterpillar převzala během března a dubna akciová společnost Metrostav od výhradního dodavatele stavebních strojů této značky, společnosti Phoenix-Zeppelin. Jedná se o zástupce strojů pro velké stavebnictví - pásový dozer D6N XL a D6T XL a největší vyráběný pásový nakladač 973D pro těžkou práci v extrémních podmínkách. Slavnostní předání strojů se uskutečnilo 13. dubna v areálu společnosti Phoenix-Zeppelin v Modleticích. Všechny tři stroje jsou nasazeny na významných dopravních stavbách v pražské metropoli.
Divize 7 Metrostavu převzala během března a dubna tři výkonné stroje značky Caterpillar od společnosti Phoenix-Zeppelin. Všechny tři stroje jsou určeny pro velké stavebnictví a budou využívány pro práci v těžkých podmínkách. Prvním předaným strojem byl pásový dozer D6T XL, který je již nasazen na zemní a dokončovací práce na dálničním okruhu kolem Prahy v úseku 512. Dalšími předanými stroji byly pásový dozer D6N XL a pásový nakladač 973D.
„Stroje značky Caterpillar jsme si vybrali pro jejich vysokou spolehlivost a osvědčený výkon. Máme rovněž velmi dobré zkušenosti se servisem zajišťovaným společností Phoenix-Zeppelin po celou dobu operativního pronájmu,“ hodnotí výběr tří nových strojů Vít Blecha, vedoucí provozu dopravy a mechanizace Divize 7 Metrostavu.
Nové výkonnější dozery D6T XL a D6N XL se vyznačují velmi vyváženou konstrukcí podvozku, pohonného a hydraulického systému, které dovolují strojníkovi pracovat s nejvyšší možnou přesností a mají kdykoliv k dispozici dostatek výkonu. Stroj je navíc vybaven nivelačním systémem od výrobce Trimble, který ještě více zvyšuje efektivní využití stroje. Tento systém ocení strojníci při zemních pracích, kdy je velký požadavek investora na přesnost v řádech milimetrů.
Posledním předaným strojem je unikátní, v této skupině strojů největší, pásový nakladač 973D značky Caterpillar, který své uplatnění nalezne v extrémních podmínkách stavebnictví. Svým výkonem, univerzálností a spolehlivostí nemá mezi stavebními stroji konkurenci. Pásový nakladač 973D bude nasazen na práci na vnitřním pražském městském okruhu a bude sloužit k vyvážení suti z ražby tunelového komplexu Blanka a následně při výstavbě prodloužení trasy A pražského metra. Stroj je i přes zcela výjimečné rozměry velmi jednoduchý na ovládání. Stejně jako u smykem řízených nakladačů je ovládán pouze dvěma pákami – joysticky.
Všechny tři stroje společnost Metrostav převzala do užívání formou operativního pronájmu na tři roky s plným servisem.