KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Pavel Dobeš chce pro fond dopravní infrastruktury více peněz

Pavel Dobeš chce pro fond dopravní infrastruktury více peněz

Publikováno: 8.7.2011, Aktualizováno: 11.7.2011 13:51
Rubrika: 2011

Česká dopravní infrastruktura je v současnosti podfinancovaná a je důležité, aby se množství financí pro příští rok výrazně zvýšilo. Při příležitosti dnešního setkání se zástupci Evropské agentury pro dohled nad globálním navigačním družicovým systémem Galileo (GSA) to řekl ministr dopravy Pavel Dobeš. Jeho předchůdce ve funkci Radek Šmerda na konci června požadoval pro příští rok zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o deset miliard korun, podle ministra financí Miroslava Kalouska ale tyto peníze v rozpočtu nejsou.

"Rozpočet SFDI pro rok 2011 byl za poslední léta nejnižší," řekl Dobeš. Rozpočet státní instituce, která má na starosti investice do rozvoje a údržby silnic a železnic v Česku, se pro letošní rok snížil zhruba o třetinu na 61,3 miliardy korun. Zvýšení rozpočtu fondu je podle Dobeše nezbytné pro zvyšování konkurenceschopnosti země a také kvůli tomu, aby bylo vůbec možné zahájit nové stavební práce.

Desetimiliardové zvýšení státních peněz pro dopravní infrastrukturu nedávno požadoval i Dobešův předchůdce Šmerda. Růst financí byl podle něj nezbytný proto, aby se nezastavily práce na projektování staveb a výkupy pozemků a aby bylo možné vyčerpat dotace z operačních programů Evropské unie.

Peníze z národních zdrojů jsou jen částí příjmu SFDI, další finance na výstavbu a opravy dopravní infrastruktury fond dostává z výběrů mýtného a právě z unijních dotačních programů. Podle dosavadního předpokladu by SFDI příští rok mělo z národních zdrojů obdržet zhruba 33 miliard korun.

Ministerstvo dopravy bude rovněž potřebovat peníze na pokrytí závazků části výstavby, na kterou stát v minulých letech uzavřel smlouvy a pro niž není zajištěno financování. Celková výše těchto závazků podle ministerstva dopravy činí 29 miliard korun.

Kromě přímého zvýšení financování SFDI z veřejných peněz počítá Dobeš s rozšířením nynějšího systému placení elektronického mýtného. To by se podle něj mělo rozšířit na další úseky silnic první třídy a možná i na vybrané komunikace druhé třídy. V současnosti se problematikou efektivity rozšiřování mýtného na ministerstvu zabývá pracovní skupina, uvedl Dobeš. Na základě analýzy nákladů a potenciálních příjmů poté ministerstvo vypíše příslušný tendr na dodavatele technologie. To ale není otázka nejbližších měsíců, upozornil Dobeš.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice