KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Pardubický kraj postupně prosazuje omezení železniční přepravy

Pardubický kraj postupně prosazuje omezení železniční přepravy

Publikováno: 6.5.2011, Aktualizováno: 16.5.2011 13:42
Rubrika: 2011

Pardubický kraj postupně prosazuje omezení osobní železniční přepravy na několika tratích v regionu. Na jednání se starosty obcí se dnes dohodl na úpravě spojů na trati číslo 260 mezi Svitavami a Březovou nad Svitavou a mezi Českou Třebovou a Svitavami a rovněž na trati číslo 261 mezi Svitavami a Pustou Kamenicí, informovala ČTK mluvčí kraje Magdalena Navrátilová. Úbytek vlaků nahradí autobusy. Již dříve kraj podobné změny domluvil na dalších železničních trasách.

Na trati 260 budou osobní vlaky jezdit v menším počtu a území v okolí této trati bude obslouží především rychlíky a spěšnými vlaky, autobusové linky a dálková autobusová doprava. Na trati 261 budou vlaky jezdit v hodinovém intervalu, větší část zastávek budou projíždět a cestující do obcí na trase budou vozit autobusy.

Pardubický kraj se tento týden dohodl s vedením obcí ležících na trati ze Žďárce u Skutče do Pusté Kamenice na Chrudimsku, že osobní vlaky ve všední den nahradí autobusové spoje. Již dříve také částečnou náhradu vlaků autobusy kraj prosadil na trati z Vysokého Mýta do Litomyšle.

Osobní železniční doprava by mohla přestat jezdit nebo být omezena i na tratích mezi Heřmanovým Městcem a Prachovicemi na Chrudimsku, Moravskou Třebovou a Chornicemi na Svitavsku, Borohrádkem a Holicemi na Pardubicku, Štíty a Dolní Lipkou, Hanušovicemi a Dolní Lipkou a Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou na Orlickoústecku, kde by je zastoupily rovněž autobusy. V minulém roce skončila v Pardubickém kraji osobní přeprava na trati Chrudim - Heřmanův Městec.

Důvodem změn je malá vytíženost železničních souprav a vysoké náklady na jejich provoz. Vlakové i autobusové spoje musí Pardubický kraj trvale dotovat. Na jeden kilometr jízdy autobusu přispívá dopravcům zhruba 18 korunami, drahám na stejnou cestu připlácí 92 korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (38x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice