KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Pardubický kraj postupně prosazuje omezení železniční přepravy

Pardubický kraj postupně prosazuje omezení železniční přepravy

Publikováno: 6.5.2011, Aktualizováno: 16.5.2011 13:42
Rubrika: 2011

Pardubický kraj postupně prosazuje omezení osobní železniční přepravy na několika tratích v regionu. Na jednání se starosty obcí se dnes dohodl na úpravě spojů na trati číslo 260 mezi Svitavami a Březovou nad Svitavou a mezi Českou Třebovou a Svitavami a rovněž na trati číslo 261 mezi Svitavami a Pustou Kamenicí, informovala ČTK mluvčí kraje Magdalena Navrátilová. Úbytek vlaků nahradí autobusy. Již dříve kraj podobné změny domluvil na dalších železničních trasách.

Na trati 260 budou osobní vlaky jezdit v menším počtu a území v okolí této trati bude obslouží především rychlíky a spěšnými vlaky, autobusové linky a dálková autobusová doprava. Na trati 261 budou vlaky jezdit v hodinovém intervalu, větší část zastávek budou projíždět a cestující do obcí na trase budou vozit autobusy.

Pardubický kraj se tento týden dohodl s vedením obcí ležících na trati ze Žďárce u Skutče do Pusté Kamenice na Chrudimsku, že osobní vlaky ve všední den nahradí autobusové spoje. Již dříve také částečnou náhradu vlaků autobusy kraj prosadil na trati z Vysokého Mýta do Litomyšle.

Osobní železniční doprava by mohla přestat jezdit nebo být omezena i na tratích mezi Heřmanovým Městcem a Prachovicemi na Chrudimsku, Moravskou Třebovou a Chornicemi na Svitavsku, Borohrádkem a Holicemi na Pardubicku, Štíty a Dolní Lipkou, Hanušovicemi a Dolní Lipkou a Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou na Orlickoústecku, kde by je zastoupily rovněž autobusy. V minulém roce skončila v Pardubickém kraji osobní přeprava na trati Chrudim - Heřmanův Městec.

Důvodem změn je malá vytíženost železničních souprav a vysoké náklady na jejich provoz. Vlakové i autobusové spoje musí Pardubický kraj trvale dotovat. Na jeden kilometr jízdy autobusu přispívá dopravcům zhruba 18 korunami, drahám na stejnou cestu připlácí 92 korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Reakce na článek Aktuálně.cz (BIS: Stát tuneluje vlastní firmy, ovládli je lobbisté) (57x)
Ministerstvo dopravy reaguje na článek Aktuálně.cz, který vyšel dne 8. září 2011 pod názvem BIS: Stát tuneluje vlastní f...
V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o obchvat, zatím marně (56x)
V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o stavbu obchvatu. Hlavní silnice procházející městskou částí, jíž lemují rodinné...
ŘSD v pátek zprovozní výbuchy poničenou část dálnice D5 u Plzně (55x)
Po téměř čtyřech měsících se tento pátek dopoledne řidičům plně zprůjezdní dálniční obchvat Plzně před tunelem Valík, kd...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice