Ostrava usiluje o zrušení dálniční známky k zóně Hrabová
Rubrika: 2010
Nové vedení Ostravy usiluje o změnu ve zpoplatnění rychlostní komunikace R56 mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Po zkrácení zpoplatněného úseku by už řidiči nepotřebovali dálniční známku mezi centrem města a průmyslovou zónou Hrabová, která se nachází na území Ostravy. ČTK to řekl náměstek primátora Aleš Boháč (ČSSD). Návrh předloží v polovině prosince ministrovi dopravy Vítu Bártovi (VV).
Rychlostní komunikaci R56 mezi oběma městy zpoplatnilo ministerstvo dopravy (MD) od ledna 2009. Po její ostravské části, Místecké ulici, řidiči dojedou zadarmo až k obchodní zóně. V následujícím, 900 metrů dlouhém úseku k průmyslové zóně již dálniční známku potřebují.
Podle Boháče jezdí do průmyslové zóny za prací na 2000 lidí. "Ti, kteří dálniční známku nemají, musejí z R56 sjíždět už na křižovatce u obchodních center a pro vjezd do průmyslové zóny nemohou využívat mimoúrovňové křížení kvůli 900 zpoplatněným metrům," upozornil náměstek. Podle něho by posunutí zpoplatněného úseku pomohlo i městské hromadné dopravě, která na R56 v kolonách u obchodní zóny nabírá zpoždění.
Boháč chce návrh předložit ministrovi dopravy osobně příští týden. "Pokud bychom se nedohodli na nějakém postupu, bude potřeba vyvinout tlak za podpory primátora i celé rady města. Je to možná neřešitelné do konce roku, ale v budoucnu se bez toho Ostrava neobejde," řekl ČTK Boháč.
Ministerstvo dopravy zatím nechce předjímat výsledek jeho setkání s Bártou. "Ministr dopravy však trval spíše na odstraňování výjimek, než na zařazování nových," sdělil Tomáš Dombrovský z tiskového odboru MD. Současná vyhláška pro rok 2011, která zahrnuje mimo jiné zpoplatnění R56, podle něho již prošla všemi legislativními kroky. Změnit by se mohla nejdříve během března či dubna, dodal Dombrovský.
Část silnice R56 a také silnici R48 mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem zpoplatnilo MD před dvěma lety za nesouhlasu moravskoslezského hejtmanství i obcí. Ty varovaly, že tisíce aut bez dálničních známek začnou opět jezdit po souběžných silnicích přes zastavěná centra. Ministerstvo tehdy nedodrželo slib, že dálniční známky budou v kraji povinné až po dokončení severomoravské části dálnice D1.
Ostrava bojuje i za zrušení dálničních poplatků na ostravské části D1. Řidičům i obyvatelům by se mohlo od ledna ulevit alespoň v době smogu. Vyhlášení signálu regulace by znamenalo, že po běžně zpoplatněných dálnicích a rychlostních komunikacích by mohli dočasně jezdit i řidiči bez dálniční známky. Změna souvisí s chystanou novelou zákona o ovzduší.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.