KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2014    Opravy dálnic letos začínají včas

Opravy dálnic letos začínají včas

Publikováno: 26.3.2014
Rubrika: 2014

Díky rozsáhlé přípravě projektů oprav dálnic v roce 2013 je možné zahájit letos stavební práce okamžitě po skončení zimního období. V dubnu 2014 tak vedle modernizace dálnice D1 začnou práce i na ostatních místech dálniční sítě. Vedle pozitivního aspektu nových povrchů vyhotovených za ideálních klimatických podmínek přijde samozřejmě i omezení řidičů s tím spojené. Zde je výčet těchto omezení.

V prostoru u Brna v km 193 – 199 vpravo bude probíhat oprava asfaltového povrchu vozovky dálnice D1 včetně větví a kolektoru MÚK Brno – centrum. Oprava je rozdělena celkem do osmi etap, kdy první začne již v sobotu 5. 4. 2014 a celá oprava bude dokončena 10. 8. 2014. V první etapě bude provoz v režimu 2 + 2 veden vždy ve dvou pomocných jízdních pruzích pravým jízdním pruhem a zpevněnou krajnicí. Takto se bude jezdit až do 25. 5. 2014. V dalších etapách bude vedení provozu složitější v režimu 2 + 1 + 1, kdy v levém jízdním pásu (směr Praha) jsou vedeny tři jízdní pruhy a jeden zůstává v pravém jízdním pásu. Připojení větve Brno – Praha v MÚK 194 Brno – centrum bude řešeno za použití značky STOP. Takto bude probíhat většina uzavírky až do etapy VI, kdy bude provoz veden pouze v režimu 2 + 1 (dva jízdní pruhy na Prahu, jeden na Ostravu). Etapa bude krátká jen 5 dní (od soboty 19. 7. 2014 do středy 23. 7. 2014) a v celé šíři pravého pásu bude probíhat pokládka obrusné vrstvy povrchu vozovky a zde se předpokládají největší kolony v rámci vedení jednoho pruhu. Z důvodu bezpečnosti a plynulosti provozu bude nutno uzavřít nájezdovou rampu Bratislava – Ostrava v MÚK 196 Brno-jih. Ve zbývajících etapách bude provoz opět veden v režimu 2 + 1 + 1.

V km 134,240 až 133,445 bude uzavírka levého jízdního pásu dálnice D1 z důvodů rekonstrukce mostu D1 – 167..2 v km 133,838. Uzavírka začne v sobotu 5. 4. 2014 a bude trvat více než 16 týdnů – do neděle 27. 7. 2014. Levý jízdní pás (směr Praha) bude zcela uzavřen a doprava v pravém jízdním pásu bude vedena v obou směrech dvěma pomocnými jízdními pruhy o šířce 3,25 a 2,5 m. Řidiči musí počítat s tím, že po dobu uzavírky bude uzavřena rampa Brno – Měřín v MÚK Měřín. Objízdná trasa bude vedena přes MÚK Velké Meziříčí-západ po silnici II/602. Ostatní rampy MÚK zůstanou v provozu.

Dne 30. 3. 2014 začne uzavírka kvůli opravě povrchu vozovky pravého jízdního pásu dálnice D2 v km 16 – 19,3. Pravý jízdní pás (směr Břeclav) bude zcela uzavřen a provoz bude veden v levém pásu (směr Brno) v režimu 2 + 1, kdy dva pomocné jízdní pruhy povedou dopravu směrem na Brno a jeden protisměrný jízdní pruh povede dopravu na Břeclav. Oprava povrchu bude dokončena 3. 6. 2014, kdy začínají práce ve středním dělícím pásu (instalace nových svodidel). Práce budou probíhat do 30. 6. 2014 a provoz na Brno bude veden v levém jízdním pásu dvěma pomocnými jízdními pruhy (bude se jezdit pravým jízdním pruhem a zpevněnou krajnicí). Ve směru na Břeclav bude jízda vedena jedním (pravým) jízdním pruhem. Levé jízdní pruhy v obou pásech budou uzavřeny z důvodu prací ve středním dělícím pásu.
Po dobu uzavírky pravého jízdního pásu, tj. od 31. 3. do 3. 6. 2014 bude uzavřen příjezd k čerpací stanici Agip na odpočívce Zeleňák vpravo a řidiči musí s tímto faktem počítat při plánování svých cest.

Na pátém kilometru dálnice D5 probíhají v předstihu již od soboty 22. 3. 2014 opravy mostu (pokračování prací, započatých již loni). Levý pás dálnice je uzavřen, doprava je vedena v pravém pásu dálnice v režimu 2 + 2 v pomocných jízdních pruzích. V pracovních dnech lze přesto očekávat kolony a zdržení provozu 

Od 22. 3. 2014 do 18. 4. 2014 bude prováděna oprava CB a AB vozovky dálnice D11 v km 18 až 18,730 vpravo. V pravém pásu bude uzavřen pravý jízdní a odstavný pruh, ve druhé etapě pak levý jízdní pruh. Během první etapy bude na nezbytně nutnou dobu (max. 12 dní) uzavřena MÚK Bříství. Doprava bude vedena v režimu 2 + 1 s přehazováním ve čtvrtek a neděli. To znamená, že doprava bude vedena ve směru na Prahu dvěma jízdními pruhy a ve směru na Hradec Králové jedním jízdním pruhem. Ve čtvrtek odpoledne dojde ke změně režimu tak, aby na páteční dopravní špičku byl režim nachystán obráceně – dva jízdní pruhy povedou dopravu ve směru na Hradec Králové a jedním se bude jezdit na Prahu až do nedělního rána, kdy doprava „přehozena“ zpět – dva pruhy na Prahu a jeden na Hradec. Provoz na odpočívce Bříství v km 19,7 bude během provádění prací zachován.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Škoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbusŠkoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbus (30x)
Plzeňská Škodovka dnes slavnostně představila čtrnácti tisící trolejbus, který vyrobila za celou dobu své historie. Škod...
Řešení nejen pro kvalitní beton nově na www.betotech.cz (29x)
Ucelené a přehledné informace o zkoušení betonu, kontrole vstupních surovin pro výrobu betonu i navrhování optimální rec...
Na železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokolivNa železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokoliv (27x)
Říká v rozhovoru pro Silnice železnice ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Hovořili j...

NEJlépe hodnocené související články

24. mezinárodní konference – HYDROIZOLACE A VOZOVKY NA MOSTECH 2014 (5 b.)
Odborníci z řad investorů, uživatelů, projektantů a zhotovitelů mostních staveb, v neposlední řadě pracovníci vysokých š...
Metrostav v polovině ražeb na Islandu Metrostav v polovině ražeb na Islandu (5 b.)
Již téměř polovinu – přesně 3686 m -  z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metro...
Na Slovensku startuje stavba dalšího úseku dálnice D3 (5 b.)
Slavnostním podpisem smlouvy dnes odstartovala výstavba obchvatu města Žilina. Jde o 4,25 km dlouhý úsek slovenské dálni...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice