KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Opravu nádraží v Jihlavě ministr dopravy podpoří, peníze ale nedá

Opravu nádraží v Jihlavě ministr dopravy podpoří, peníze ale nedá

Publikováno: 1.4.2011, Aktualizováno: 5.4.2011 09:16
Rubrika: 2011

Projekt revitalizace městského nádraží v Jihlavě a vytvoření nového dopravního terminálu ministerstvo dopravy finančně nepodpoří. Při dnešní návštěvě Vysočiny to řekl ministr Vít Bárta (VV). Celkové náklady projektu dosahují přibližně 880 milionů korun.

"Nejsem schopen slíbit peníze, ale mohu slíbit podporu kraje a města z hlediska odkoupení pozemků i další podporu v rámci možností, pokud bude financován například evropskými dotacemi," řekl Bárta. V Česku je podle něj několik tisíc zanedbaných nádraží, většina dopravy se však odehrává asi jen na pětině z nich. "Revitalizace všech by stála stovky miliard korun, které v rozpočtu státu nejsou. I kdyby byly, dali bychom je spíš na chybějící obchvaty měst a obcí," dodal Bárta.

Kraj byl podle náměstka hejtmana Libora Joukla (ČSSD) ochoten projekt zastřešit jako celek. Město se však podle něj rozhodlo pro rozdělení na čtyři dílčí projekty, mělo by tedy být i garantem projektu.

Podle primátora Jaroslava Vymazala (ODS) nemělo město stavbu dopravního terminálu ve střednědobém plánu a nemůže kvůli tomu rušit jiné rozpracované projekty. "Teď uděláme dílčí kroky. Připravíme výkup pozemků, na které máme 11,5 milionu korun, zrevitalizujeme prostor před nádražím a uděláme další práce, na něž pak bude možno navázat," řekl Vymazal ČTK. Komplexní řešení velkého projektu výstavby dopravního terminálu podle něj přichází v úvahu v příštím plánovacím období po roce 2014.

Podle představ města by se dosud málo využívané vlakové nádraží nedaleko městského centra přeměnilo v moderní dopravní terminál. Obsahoval by i stavbu nového autobusového nádraží, místní sběrné komunikace pro napojení na městské silnice a na trasy trolejového vedení pro trolejbusy MHD. Na tento městský projekt by měly navázat samostatné projekty Českých drah na rekonstrukci výpravní budovy a Správy železniční dopravní cesty na přestavbu kolejiště a nástupišť.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice