Opravu nádraží v Jihlavě ministr dopravy podpoří, peníze ale nedá
Rubrika: 2011
Projekt revitalizace městského nádraží v Jihlavě a vytvoření nového dopravního terminálu ministerstvo dopravy finančně nepodpoří. Při dnešní návštěvě Vysočiny to řekl ministr Vít Bárta (VV). Celkové náklady projektu dosahují přibližně 880 milionů korun.
"Nejsem schopen slíbit peníze, ale mohu slíbit podporu kraje a města z hlediska odkoupení pozemků i další podporu v rámci možností, pokud bude financován například evropskými dotacemi," řekl Bárta. V Česku je podle něj několik tisíc zanedbaných nádraží, většina dopravy se však odehrává asi jen na pětině z nich. "Revitalizace všech by stála stovky miliard korun, které v rozpočtu státu nejsou. I kdyby byly, dali bychom je spíš na chybějící obchvaty měst a obcí," dodal Bárta.
Kraj byl podle náměstka hejtmana Libora Joukla (ČSSD) ochoten projekt zastřešit jako celek. Město se však podle něj rozhodlo pro rozdělení na čtyři dílčí projekty, mělo by tedy být i garantem projektu.
Podle primátora Jaroslava Vymazala (ODS) nemělo město stavbu dopravního terminálu ve střednědobém plánu a nemůže kvůli tomu rušit jiné rozpracované projekty. "Teď uděláme dílčí kroky. Připravíme výkup pozemků, na které máme 11,5 milionu korun, zrevitalizujeme prostor před nádražím a uděláme další práce, na něž pak bude možno navázat," řekl Vymazal ČTK. Komplexní řešení velkého projektu výstavby dopravního terminálu podle něj přichází v úvahu v příštím plánovacím období po roce 2014.
Podle představ města by se dosud málo využívané vlakové nádraží nedaleko městského centra přeměnilo v moderní dopravní terminál. Obsahoval by i stavbu nového autobusového nádraží, místní sběrné komunikace pro napojení na městské silnice a na trasy trolejového vedení pro trolejbusy MHD. Na tento městský projekt by měly navázat samostatné projekty Českých drah na rekonstrukci výpravní budovy a Správy železniční dopravní cesty na přestavbu kolejiště a nástupišť.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.