KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Oprava nejstarší části D8 po půl roce skončila

Oprava nejstarší části D8 po půl roce skončila

Publikováno: 29.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:23
Rubrika: 2011

Dva dny před termínem skončila oprava nejstaršího úseku dálnice D8 mezi Řehlovicemi a Trmicemi. Začala v dubnu a původně měla být hotová už koncem srpna, jenže pak se přišlo na další závady na mostech, termín se musel posouvat a poslední verze počítala s otevřením 31. října. Vjezd na opravovanou část uvolnili dělníci dnes ráno. „Oprava stála asi 483 milionů korun,“ řekla ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Dělníci odklízející dopravní značení překvapili řidiče už dnes po ránu. Postupně mizely značky svádějící provoz z obou stran do jediného pruhu i ty, které omezovaly rychlost na 80 kilometrů v hodině. Podle Ledvinové mělo ŘSD povoleno opravu provádět až do konce měsíce, tedy do pondělí. Omezení bylo pro řidiče dvojnásob nepříjemné, protože dělníci používali i část už opravených pruhů a pro auta zbývaly jen dva úzké koridory, v nichž se stalo několik menších karambolů.

Úsek od Řehlovic k Trmicím byl otevřený už v listopadu 1990. Původně se tak brzy stavět neměl, jenže v polovině 80. let hrozilo to, že hnědouhelný důl u Chabařovic přetne starou silnici z Ústí do Teplic a průmyslové dvojměstí se skoro 160 000 obyvateli přijde o silniční spojení. Od poloviny 80. let se proto stavěl čtyřkilometrový úsek D8 a na něj navazující sedmikilometrová silnice R63. I když se dálnice v roce 2006 protáhla až k německým hranicím, na řehlovickém konci se stále čeká na vyřešení administrativních problémů, které blokují dostavbu 16,4 kilometru k Lovosicím.

V posledních letech se stav úseku hodně zhoršil a kromě vyjetých kolejí se začaly objevovat i velké díry. V provizorní zatáčce u Řehlovic, spojující R63 a D8, sice ještě zůstává starý a zvětralý asfalt, to už je ale poslední připomínka minulosti. Oba směry se za poslední dva roky dočkaly odfrézování až na samé podloží, nového povrchu, svodidel i oprav mostů. Právě mosty si vynutily prodloužení letošních oprav; zjistilo se, že mají poškozenou izolaci.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice