KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Olomoucké Bezručovy sady prošly rekonstrukcí

Olomoucké Bezručovy sady prošly rekonstrukcí

Publikováno: 1.11.2011
Rubrika: 2011

Ve středu 26. října 2011 byla slavnostně zakončena rekonstrukce Bezručových sadů v Olomouci. Jedná se o další etapu revitalizace parků na území města, která byla zahájena již v roce 2010. Spolu s dokončením Bezručových sadů získalo město i zcela novou lávku. Náklady na obě tyto investiční akce, jejichž investorem bylo město Olomouc, dosáhly výše 35,5 milionu korun.

Rekonstrukce, která od začátku března probíhala v Bezručových sadech, je součástí projektu „Obnova mobiliáře a cestní sítě v olomouckých historických sadech, Čechovy a Bezručovy sady“. „Na celou tuto akci jsme získali dotaci z Regionálního operačního programu Střední Morava ve výši 34,6 milionu korun,“ řekl primátor Martin Novotný. Náklady na nyní dokončenou část v Bezručových sadech dosáhly výše 29,8 milionu korun, část v Čechových sadech by měla stát zhruba 40 milionů a bude dokončena v květnu příštího roku.

V rámci rekonstrukce cestní sítě v Bezručových sadech byly odstraněny staré povrchy cest a vybudovány nové, i když oproti původnímu plánu byly s ohledem na ochranu kořenového systému některé cesty jen opraveny, bez výměny konstrukčních vrstev. „Rekonstrukce se týkala cca 1,5 km asfaltové páteřní cesty, na níž je vyznačená cyklostezka, a 700 m mlátové boční cesty,“ upřesnil náměstek primátora Martin Major.

Součástí projektu byla také obnova mobiliáře, která obnášela výměnu stávajícího veřejného osvětlení za 91 nových lamp, včetně kabelových rozvodů, rovněž přibylo i 97 laviček a 17 odpadkových košů. Na třech hlavních příjezdových cestách jsou osazeny uzamykatelné sklápěcí sloupky.

Během rekonstrukce proběhly také sadové úpravy. Založily se nové trávníky, některé stromy byly vykáceny a nahrazeny 18 novými různých druhů, jiné přesazeny, vždy v souladu s rozhodnutím odboru životního prostředí. „Obnova parků v centru města je pro nás více než běžnou zakázkou, protože Olomouc a zahrady k sobě neoddělitelně patří,“ řekl dnes Jaromír Pelinka, ředitel Divize 3 Olomouc závodu Pozemní stavitelství OHL ŽS, a.s.

Od poloviny června přibyla k probíhající rekonstrukci v Bezručových sadech také výstavba nové lávky přes Mlýnský potok spojující Bezručovy sady s botanickou zahradou. Lávka, jejíž vybudování stálo 5,4 milionu korun, je zhotovena z monolitického betonu a má tvar lehce vzedmutého oblouku s rozpětím 17 metrů, šířkou 3,5 metrů a rozdílnou výškou nábřežních pilířů. Nový most umožňuje návštěvníkům parku pohodlný přístup do botanické záhrady a k veřejnému WC, které je v současnosti umístěno v Rozáriu. Do tohoto prostoru přibyly 4 lavičky, odpadkový koš a lampa veřejného osvětlení. „Na projekt ´Bezručovy sady – lávka‘ budeme žádat o dotaci z Regionálního operačního programu Střední Morava. Její předpokládaná výše je 4,5 milionu korun, což odpovídá 85 % celkových způsobilých výdajů projektu,“ uvedl náměstek primátora Ladislav Šnevajs.

Město Olomouc taktéž nedávno zrekonstruovalo tzv. Jakubský výpad, oblíbený průchod z hradebních zahrad do Bezručových sadů. V nákladu 2,1 milionů korun se tak vybudovalo nové zastřešení schodiště a zábradlí na hradebních zídkách. Oprava průchodu byla součástí rekonstrukce Parkánových záhrad při barokních hradbách s orientací do olomouckých sadů, které Univerzita Palackého spolu s městem otevřela veřejnosti minulý týden.

Podle projektové dokumentace firem IDOP Olomouc, a.s., a ALFAPROJEKT Olomouc, a.s., Bezručovy sady obnovilo Sdružení OHL ŽS & KARVEP, lávku rekonstruovala Divize 3 Olomouc závodu Pozemní stavitelství OHL ŽS, a.s., Rekonstrukce olomouckých parků pokračuje až do května 2012 v Čechových sadech.


Základní informace o projektech:

  • Název: „Obnova mobiliáře a povrchů cestní sítě v olomouckých historických sadech – Bezručovy a Čechovy sady, část I. Bezručovy sady“
    Investor: Statutární město Olomouc
    Projektant: IDOP Olomouc, a.s.
    Zhotovitel: Sdružení OHL ŽS & KARVEP
    Celkové náklady: 29,8 mil. Kč
    Termín realizace: březen – říjen 2011
     
  • Název: „Bezručovy sady – lávka“
    Investor: Statutární město Olomouc
    Projektant: Alfaprojekt Olomouc, a.s.
    Zhotovitel: OHL ŽS, a.s., Divize 3 Olomouc závodu Pozemní stavitelství
    Celkové náklady: 5,4 mil. Kč
    Termín realizace: květen – září 2011
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Bezručovy sady (13. 10. 2011)Bezručovy sady (13. 10. 2011)Bezručovy sady (13. 10. 2011)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice