KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Olomouc chce vybudovat na nádraží odstavnou plochu pro tramvaje

Olomouc chce vybudovat na nádraží odstavnou plochu pro tramvaje

Publikováno: 5.10.2011, Aktualizováno: 7.10.2011 10:20
Rubrika: 2011

Olomoucká radnice chce vybudovat v areálu hlavního vlakového nádraží odstavnou plochu pro tramvaje. Nový areál potřebuje kvůli plánovanému nákupu 14 tramvají, které si hodlá pořídit v souvislosti s připravovanou výstavbou tramvajové trati z centra města na sídliště Nové Sady. „Nynější prostory, které olomoucký dopravní podnik (DPMO) využívá k odstavování tramvají, již ale nemají žádnou rezervu,“ řekl dnes novinářům radní Karel Šimša.

Novou odstavnou plochu, která by měla pojmout 20 tramvají, chce radnice vybudovat za pátým nástupištěm hlavního vlakového nádraží. "DPMO a radní zvažovali i další lokality, ty se však ukázaly jako provizorní a nedostatečné. V některých by ani nebylo možné zajistit oplocení areálu. V případě odstavení vozidel mimo zabezpečený oplocený areál se zvyšuje riziko poškození vandalismem," uvedl Šimša.

Investice si vyžádá podle předběžných odhadů 48 milionů korun, a to bez výkupu potřebných pozemků. Město se na akci bude snažit získat dotaci z evropských fondů. K časovému harmonogramu stavby radní uvedl, že bude mimo jiné záviset na jednání s vlastníkem pozemků, kterým jsou České dráhy.

Olomoucký dopravní podnik, který vlastní místní radnice, disponuje 61 tramvajemi a třemi historickými vozy. Odstavuje je ve vozovně Koželužská, na odstavném kolejišti v téže ulici a na odstavné koleji v Sokolské ulici v centru města. "Tyto prostory již nemají v podstatě žádnou rezervu," řekl Šimša.

Vedení města by mimo jiné kvůli tomu nejraději přesunulo celý dopravní podnik na jiné místo. Podle primátora Martina Novotného je však nyní tato investice odhadovaná na 700 milionů až 1,5 miliardy korun nad finančními možnostmi města. Radnice navíc zatím nemá vhodný pozemek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (43x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (32x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...
Německá průchozí dálnice 2. díl (28x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice