Olomouc chce vybudovat na nádraží odstavnou plochu pro tramvaje
Rubrika: 2011
Olomoucká radnice chce vybudovat v areálu hlavního vlakového nádraží odstavnou plochu pro tramvaje. Nový areál potřebuje kvůli plánovanému nákupu 14 tramvají, které si hodlá pořídit v souvislosti s připravovanou výstavbou tramvajové trati z centra města na sídliště Nové Sady. „Nynější prostory, které olomoucký dopravní podnik (DPMO) využívá k odstavování tramvají, již ale nemají žádnou rezervu,“ řekl dnes novinářům radní Karel Šimša.
Novou odstavnou plochu, která by měla pojmout 20 tramvají, chce radnice vybudovat za pátým nástupištěm hlavního vlakového nádraží. "DPMO a radní zvažovali i další lokality, ty se však ukázaly jako provizorní a nedostatečné. V některých by ani nebylo možné zajistit oplocení areálu. V případě odstavení vozidel mimo zabezpečený oplocený areál se zvyšuje riziko poškození vandalismem," uvedl Šimša.
Investice si vyžádá podle předběžných odhadů 48 milionů korun, a to bez výkupu potřebných pozemků. Město se na akci bude snažit získat dotaci z evropských fondů. K časovému harmonogramu stavby radní uvedl, že bude mimo jiné záviset na jednání s vlastníkem pozemků, kterým jsou České dráhy.
Olomoucký dopravní podnik, který vlastní místní radnice, disponuje 61 tramvajemi a třemi historickými vozy. Odstavuje je ve vozovně Koželužská, na odstavném kolejišti v téže ulici a na odstavné koleji v Sokolské ulici v centru města. "Tyto prostory již nemají v podstatě žádnou rezervu," řekl Šimša.
Vedení města by mimo jiné kvůli tomu nejraději přesunulo celý dopravní podnik na jiné místo. Podle primátora Martina Novotného je však nyní tato investice odhadovaná na 700 milionů až 1,5 miliardy korun nad finančními možnostmi města. Radnice navíc zatím nemá vhodný pozemek.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.