KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Cyklostezky    Odstartoval první národní cyklo a in-line průzkum v ČR

Odstartoval první národní cyklo a in-line průzkum v ČR

Publikováno: 15.8.2011, Aktualizováno: 29.8.2011 10:17
Rubrika: Cyklostezky

Přestože na kole i na kolečkových bruslích jezdí stále více Čechů, seriozní čísla o jejich počtu a chování dosud naše republika nemá. Přitom analýza chování a potřeb cyklistů a inline
bruslařů může pomoci nastavit lépe dotační politiku státu i regionů, ale také efektivně budovat potřebnou infrastrukturu a správně zacílit marketingové aktivity. Toto vše bylo na počátku prvního průzkumu zaměřeného na cykloturisty, bikery a in-line bruslaře v Česku. Bruslaři totiž často využívají stejnou infrastrukturu jako cyklisté. On-line průzkum startuje 15. srpna 2011 na stránkách portálu www.ceskojede.cz a dále budou pozvánkou k výzkumu osloveni členové online panelu společnosti STEM/MARK. Autorka a iniciátorka průzkumu Renata Šedová našla pro tento projekt odbornou oporu v týmu národního cyklokoordinátora, u renomované agentury STEM/MARK, ale také u zástupců zájmových organizací, kteří pomohli doladit on-line dotazník. Na přípravě průzkumu se již od počátku podílel i odbor výzkumů, trendů a inovací agentury CzechTourism. Ta také první národní průzkum zaštítila a financuje.

„Již při prvních přípravách tohoto cyklo a in-line průzkumu jsme se setkali s pozitivními reakcemi odborné veřejnosti,“ říká Renata Šedová, která průzkum iniciovala a řídí. „Nejen u nás v Orlických horách a v Podorlicku scházejí informace o potřebách a zvycích uživatelů našich cyklo & in-line stezek a cyklotras. Seriózní čísla by rádi získali rovněž projektanti a investoři infrastruktury i manažeři dalších regionů České republiky. Například zájem veřejnosti o ‚trendové’ terénní stezky a singltraily pro horská kola můžeme zatím jen odhadovat. A to je pro efektivní výstavbu a marketing málo,“ dodává. „V Německu a Rakousku probíhají průzkumy zaměřené na cyklisty každý rok a o jejich výsledky je velký zájem,“ říká odborník na cykloturistiku Daniel Mourek z týmu národního cyklokoordinátora. „U nás máme zatím jen k dispozici čísla ze sčítačů na stezkách. Informace o chování a potřebách cykloturistů nám zoufale chybí. Přitom například v Německu jsou jedním z klíčových argumentů pro podporu udržitelných forem cestovního ruchu,“ argumentuje Mourek.

„Česká republika je pro zahraniční turistické centrály se svým potenciálem cyklistů silnou zdrojovou destinací. Naše cyklisty a in-line bruslaře lákají za hranice hlavně z Rakouska,“ uvádí ředitel odboru výzkumu, inovací a trendů agentury CzechTourism Mojmír Mikula. „Cykloturistika je přitom významným segmentem domácího cestovního ruchu a my bychom měli zjistit, kde a jak můžeme tuto oblast posílit například vhodným marketingem, či úpravou dotačních programů,“ dodává Mikula.

První národní cyklo a in-line průzkum bude probíhat formou on-line dotazníku na nově utvářených stránkách www.ceskojede.cz. V termínu od 15. 8. do 30. 9. 2011 by jej mělo vyplnit nejméně 1000 respondentů z řad veřejnosti. Motivací k tomu jim bude množství cen, které věnovali sponzoři průzkumu. Respondent bude mít možnost získat například jeden z  víkendových pobytů pro dva nebo jiné zajímavé cyklistické dárky. „Silnou oporou průzkumu budou i partnerské internetové portály zaměřující se na cyklistiku, in-line bruslení či aktivní turistiku obecně. Na svých stránkách budou vyzývat uživatele stezek, aby sdělili své názory a iniciovali tak změny, které jim ve výsledku pomohou k tomu, aby se jim lépe jezdilo,“ dodala Jitka Vrtalová z řešitelského týmu.

„Jsem velmi rád, že průzkum vznikl a moc si vážím přístupu agentury CzechTourism, která jej bez váhání zaštítila. Konečně budeme moci získat konkrétní a podložené názory veřejnosti, jež budou určitě zajímavé nejen pro odbornou, ale rovněž pro laickou veřejnost. Vždyť kdo by nechtěl vědět, jaké terény, regiony a služby jsou nejvíce v oblibě a poptávané, kolik řádově ujede průměrný český cykloturista za rok apod.? Prostě: vyplň a budeš jezdit líp!,“ s neskrývaným nadšením zakončuje sloganem průzkumu národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražské cyklostezkyPražské cyklostezky (31x)
Ti, kdo v Praze plánují budování cyklistické infrastruktury, by byli právem považováni za snílky odtržené od samotné měs...
Statický a dynamický výpočet lávky pro pěší a cyklisty přes řeku MoraviciStatický a dynamický výpočet lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Moravici (27x)
Mostní konstrukce zajistí propojení mezi obcemi Branka u Opravy a Hradec nad Moravicí a nahradí nevyhovující stávající p...
Další změny v legislativě pro cyklistyDalší změny v legislativě pro cyklisty (25x)
Další tři legislativní změny zohledňující provoz cyklistů vstupují v platnost 1. srpna 2011. Vchází tak v platnost již d...

NEJlépe hodnocené související články

V Karlových Varech bude Mattoniho a Drahomířino nábřeží bez cyklopruhů (5 b.)
V Karlových Varech začne ještě do konce roku celková rekonstrukce Mattoniho a Drahomířina nábřeží v městské části Drahov...
Liberec má novou bezpečnou cyklostezku centrem města (5 b.)
Liberec má novou bezpečnou cyklostezku centrem města. Začíná v ulici Na Rybníčku, vede podél řeky Nisy a končí na třídě ...
Cyklisté se u Týnce nad Sázavou svezou bezpečnějiCyklisté se u Týnce nad Sázavou svezou bezpečněji (4 b.)
Dva nové úseky cyklostezky v celkové délce 1,79 km spolu s novou lávkou pro cyklisty a pěší přes Sázavu začaly sloužit c...

NEJdiskutovanější související články

Pražské cyklostezkyPražské cyklostezky (1x)
Ti, kdo v Praze plánují budování cyklistické infrastruktury, by byli právem považováni za snílky odtržené od samotné měs...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice