Odborná konference Doprava v Praze řešila aktuální problémy městské dopravy v metropoli
Rubrika: 2011
„Žádné velké město nedokázalo vybudovat takový dopravní systém, který by neměl negativní dopady, ať již v podobě dopadů na životní prostředí nebo kongesci. Cílem Prahy je mít funkční systém, který zajistí kvalitní mobilitu všem občanům a obyvatelům s minimálními negativními dopady, ne systém, který umožní neomezenou mobilitu za jakoukoliv cenu,“ řekl Ing. Karel Březina, 1. náměstek primátora, který nad odbornou konferencí konanou v rámci doprovodného programu veletrhu FOR ARCH 2011 převzal osobní záštitu.
Odborná konference DOPRAVA V PRAZE proběhla v PVA EXPO Letňany 21. září 2011. Akci moderoval Ing. Pavel Švagr, dopravní expert, který na úvod řekl: „ Všichni chceme dopravu klidnou, bezpečnou, ale i komfortní.“ Konference se zúčastnilo mnoho významných osobností a odborníků z oblasti dopravy a projednávala se velmi aktuální témata:
Praha dopravní / Ing. Karel Březina, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy
„Dopravní Praha má dva unikáty, jednak stavíme sami ze zdrojů města komplex metra a městského okruhu a jednak to realizujeme současně,“ řekl Březina.
Aktuální stav hlavních oborů ve stavebnictví / Ing. Václav Matyáš, prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví v ČR
„Jsme jedinou ekonomikou v Evropě, která brutálně škrtá investice do dopravní infrastruktury. To, že se dnes úplně zastavila příprava staveb je předzvěstí toho, že – když vezmeme přípravu staveb, která obvykle trvá 9 až 13 let – budeme za několik let na sebe akorát koukat, protože nebudeme mít co stavět, “ sdělil Matyáš.
Zásadní priority v krátkodobém horizontu Dopravního podniku hl. m. Prahy / Ing. Martin Dvořák, generální ředitel
„Jestliže se stá v době ekonomické krize chová tak, že škrtá investice, boří „hladové zdi“, je to velice problematické… Není lepší, než se rychle rozhodnout a škrtat, co se dá, diskutovat o tom, jak peníze získat a hledat je i v soukromé sféře?“ řekl Dvořák.
Dopravní stavby a ČKAIT / Ing. Pavel Křeček, předseda, ČKAIT
„Praha udělala ohromný krok vpřed, co se týká pražské hromadné dopravy,“ řekl Křeček.
Problémy pražské dopravy v evropské metropoli /doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D., dopravní expert, Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice
Problémy pražské dopravy a priority řešení / Ing. Jaroslav Mach, Odbor dopravy, Magistrát hl. m. Prahy
Územní plán a doprava v Praze / Ing. Marek Zděradička, vedoucí Odboru infrastruktury, Útvar rozvoje hl. m. Prahy
Pražský okruh – aktuální stav / Ing. Jiří Mayer, ředitel, ŘSD – závod Praha
Jsou PPP projekty řešením pro pražskou dopravu? / Jakub Slavík, MBA, technický ředitel, PRO-SERV
„ PPP je užitečný koncept všude tam, kde lze přirozené schopnosti soukromého sektoru využít pro veřejné služby – ne poslední zoufalé východisko pro přetížený veřejný rozpočet,“ sdělil Slavík.
„Koncept PPP lze využít také pro městské dopravní systémy. V zahraniční existují úspěšné i neúspěšné příklady, z obou se lze poučit pro pražskou dopravu,“ dodal Slavík.
Koncepce rozvoje pražské MHD / Ing. Jiří Došlý, Dopravní podnik hl. m. Prahy
„K zásadám koncepce rozvoje pražské MHD patří posilování dopravní integrace, rozvoj sítě metra a tramvajových tratí, budování nových železničních zastávek a záchytných parkovišť P+R, zajištění optimálních přestupních vazeb a bezbariérovost,“ sdělil Došlý.
S jedinou jízdenkou po Praze i středních Čechách? / Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID