KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Obchvat Velké Hleďsebe odvede nákladní dopravu z centra obce

Obchvat Velké Hleďsebe odvede nákladní dopravu z centra obce

Publikováno: 8.8.2011
Rubrika: 2011

Významné odvedení nákladní dopravy přinese právě zprovozňovaných obchvat obce Velká Hleďsebe na silnici I/21. Tato stavba je součástí celkové rekonstrukce komunikace I/21, která je významným dopravním spojem mezi dálnicí D5 a rychlostní silnicí R6 v západních Čechách.

Stavba silnice I/21 Velká Hleďsebe je součástí souboru staveb přeložek silnice I/21. Na začátku úseku navazuje na stavbu přeložky silnice I/21 v úseku Trstěnice – Drmoul. „Z místního hlediska spočívá význam stavby zejména v převedení tranzitní nákladní dopravy na tuto novou komunikaci, čímž se odlehčí dopravnímu zatížení stávajících komunikací procházejících obcí,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Stavba dále řeší bezprostředně související přeložky křižujících a navazujících komunikací. Dosavadní podoba silničního řešení měla nevyhovující směrové i výškové uspořádání, dále byla trasa v kolizi s urbanistickými vztahy v území – procházela obcí Velká Hleďsebe, která se řadí mezi nejvíce nehodová místa.

Z pohledu bezpečnosti silničního provozu je odklon tranzitní dopravy mimo obec jednoznačný, vhodné řešení připojení komunikací nižších tříd na páteřní komunikaci a použití okružní křižovatky dále minimalizuje počet kolizních bodů a zvyšuje bezpečnost pěších v daném úseku. Dopravní řešení stavby silnice I/21 Velká Hleďsebe mimo jiné umožní napojení výhledově plánované trasy silnice III/1124 na silnici I/21 přes mimoúrovňovou křižovatku.

Trasa silnice I/21 navazuje na dálnici D5 (MÚK Bor) a spojuje Planou, Mariánské Lázně, Cheb a hraniční přechody se Spolkovou republikou Německo: Pomezí (rychlostní komunikace R6), Aš (silnice I/64) a Vojtanov (silnice I/21). Na silnici I/21 se v obci Velká Hleďsebe napojuje silnice II/215, která zajišťuje propojení s lázeňským centrem Mariánských Lázní.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti a nenávratný příspěvek EU, představuje 80% z celkových uznatelných nákladů. Zbývající část nákladů stavby bude hrazena Státním fondem dopravní infrastruktury.

 

  • Název stavby: I/21, Velká Hleďsebe – obchvat
  • Zahájení stavby: 12/2008
  • Uvedení do provozu: 06/2011
  • Zhotovitel: Sdružení Velká Hleďsebe (Viamont DSP, EDIKT, ALGON PLUS)
  • Cena bez DPH: 386 624 818 Kč

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (44x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Německá průchozí dálnice 2. díl (40x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (25x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice