KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Obchvat Plzně by mohl být do sedmi let, první etapa začne na jaře

Obchvat Plzně by mohl být do sedmi let, první etapa začne na jaře

Publikováno: 10.7.2011, Aktualizováno: 11.7.2011 14:01
Rubrika: 2011

Zahájení stavby první ze dvou etap západního obchvatu Plzně za více než 800 milionů korun, nejdůležitější silniční stavby v kraji, se posune z plánovaného podzimu až na jaro příštího roku. Krajská správa a údržba silnic už vypsala soutěž, jejíž vítěz bude znám v září nebo v říjnu. Ihned poté bude podepsána smlouva a předáno staveniště, řekl ČTK hejtman Milan Chovanec (ČSSD). Pokud stát převezme druhou etapu, mohl by šestikilometrový obchvat stát do pěti až sedmi let.

Do tří týdnů vypíše kraj ještě soutěž na stavbu nového mostu na Jateční ulici v Plzni a části navazující silnice. Stavbu za 180 milionů korun, která potrvá 1,5 roku, chce zahájit co nejdříve.
Obě akce přijdou na celkem jednu miliardu korun bez DPH. Financovány mají být z evropského programu ROP Jihozápad, jehož výzva na tyto velké stavby bude vyhlášena na podzim; 15 procent, tedy 150 milionů korun, bude hradit kraj ze svého. Pokud by kraj nezískal peníze z dotací, soutěž na obchvat by zrušil a stavbu odložil.

První etapa obchvatu má měřit 2,1 kilometru a půjde o úsek Domažlická - Křimická (Chebská). "Stavba začne nejspíš až na jaře. Potrvá dva roky hlavně kvůli velkému mostu," uvedl Chovanec.

Problémem ale je druhá etapa za dvě miliardy korun, na kterou kraj ani město nemá. Možností je získat na stavbu dotaci EU v příštím plánovacím období v letech 2014 až 2020 anebo společná půjčka kraje a města Plzně ve výši 1,5 miliardy Kč. Podle hejtmana by ale vůči ostatním obcím kraje nebylo fér, kdyby se kraj zadlužil kvůli stavbě v Plzni.

Hejtman a primátor Plzně se budou po zahájení stavby první etapy snažit, aby druhou část převzal stát. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má vybudovat v Plzni průtah, tedy silnici paralelní s Klatovskou třídou, která je značně dopravně přetížena. Superkoncepce ministerstva dopravy ale s průtahem do roku 2025 nepočítá, řekl hejtman.

Místo průtahu by tedy mohl stát dostavět a převzít šestikilometrový západní obchvat a vytvořit z něj silnici I. třídy. Dosud se totiž předpokládá, že to bude silnice II. třídy, protože do první etapy výstavby investuje kraj. Pokud by stát souhlasil, mohla by být Plzeň obkroužena celým obchvatem pro 20.000 vozidel denně do pěti až sedmi let. Stavba případného průtahu by trvala podle současného stavu příprav dvojnásobně dlouho.

Až druhá etapa z Křimické na Karlovarskou třídu k hypermarketu Globus bude mít pro řidiče hlavní efekt. Zejména pro ty směřující na největší sídliště Lochotín, jež je spojeno s centrem jen jednou přetíženou hlavní silnicí, Karlovarskou, s chátrajícím mostem generála Pattona přes Mži. Obchvat umožní řidičům z Klatovska dostat se rychleji na sever na Karlovarsko a Mostecko a obslouží také průmyslovou zónu Borská pole.

Dopravu na Lochotín částečně vylepší také nový most v Jateční ulici. Pokud by se totiž kvůli rekonstrukci uzavřel Pattonův most, doprava ze sídliště Lochtonín by za současného stavu zkolabovala.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice