KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Obchvat Českého Těšína usnadní cestu na Slovensko

Obchvat Českého Těšína usnadní cestu na Slovensko

Publikováno: 20.7.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:39
Rubrika: Aktuality

V polovině července byl řidičům a široké veřejnosti dán do užívání tolik očekávaný obchvat města Český Těšín. Nově vybudovaná komunikace I/11 už dnes přispívá významným způsobem nejen ke zlepšení dopravní situace ve městě, ale v celém třineckém regionu.

„Jejím zprovozněním došlo zároveň k napojení Třineckých železáren na rychlostní komunikaci R 48 a tím vymístění nákladní kamionové dopravy s centra Třince i Českého Těšína,“ řekl redakci Silnic Železnic Tomáš Vítek, předseda představenstva a generální ředitel společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava, která celou stavbu realizovala. Zároveň bude také zrušeno úrovňové křížení silniční dopravy s železniční tratí Bohumín-Žilina.
Stavba v hodnotě 566 mil. Kč byla zahájena v březnu 2006 a měla být podle původní smlouvy ukončena v červnu 2009 se zprůjezdněním v listopadu 2009. Nicméně zmíněná smlouva byla v září 2006 doplněna dodatkem, ve kterém se zhotovitel ODS − Dopravní stavby Ostrava zavázal dokončit dílo k 30. 11. 2008 a zprůjezdnění uspíšit, což se podařilo. Řidiči tak mohou již využívat novou komunikaci a zmírnit dopravní zátěž v centru okolních měst a vesnic.
„Stávající silnice I/11 a silnice I/48 tvoří páteřní komunikace tzv. Slezského kříže,' vysvětlil novinářům Tomáš Vítek. „Silnice I/11 spojuje Českou republiku se Slovenskem, silnice I/48 Českou republiku s Polskem. Stavbou silnice I/11 Český Těšín - obchvat došlo k odklonu stávající silnice ze středu města na jeho jihovýchodní okraj. Součástí stavby je mimoúrovňové napojení silnice II/468, která propojuje město Český Těšín s Třincem. Tato komunikace zabezpečuje příjezd nákladní dopravy do Třineckých železáren a také do průmyslové zóny Třince. I proto jde o stavbu, která má pro oblast Třinecka mimořádný význam.
Silnice I/11 je dlouhá 2,040 km, silnice II/468 pak 0,213 km. Napojení na stávající příjezd do Českého Těšína je zajištěno dvěma rampami o délce 0,671 km a 0,582 km. Obě rampy jsou jednosměrné a dvouproudové. Stavba zahrnuje celkem osm mostních objektů, z toho pět jednopolových mostů o rozpětí od 7,06 do 31 metrů, jeden třípolový most o celkové délce rozpětí 49,7 m, jeden sedmipolový most o celkové délce rozpětí 148,25 m a jeden pětipolový most, který je svým rozpětím 193m a proměnnou šířkou od 9,45 do 33,5 m, největším.
„Celá stavba je řešena tak, aby minimalizovala negativní účinky provozu na životní prostředí v dotčeném okolí,' dodal Jan Klimša ze společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava, závodu Frýdek-Místek, který stavbu realizoval. „ Její součástí bylo i velké množství souvisejících a vyvolaných investic, mezi které se řadí přeložky inženýrských sítí, úpravy toků a realizace přeložek souvisejících s dnes budovanou výstavbou III. železničního koridoru na trati Bohumín-Žilina.“ Na otázku, co bylo největším problémem při realizaci stavby, Jan Klimša jednoznačně odpovídá: „To, že jsme stavbu realizovali za nepřerušeného silničního a železničního provozu, což mělo velký vliv na koordinaci stavebních prací a také se projevil ve výrazných změnách v organizaci silniční dopravy na silnici I/11 a II/468. Optimální nebyly ani geologické podmínky staveniště − převážná část prací probíhala v podmáčeném území podél řeky Olše a Ropičanky.'









Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic České republiky
Zhotovitel: ODS - Dopravní stavby Ostrava
Projektant: DOPRAVOPROJEKT Ostrava
Tech.dozor investora: HBH Projekt
Termín realizace: zahájení květen 2006
ukončení- listopad 2008 (předčasný termín zprůjezdnění 14.7.2008)
Finanční náklad: 566mil. Kč s DPH ( SFDI)

Vybrané fyzické objemy:
Plocha vozovek: 40.037 m2
Kubatura násypů: 40.9874 m3
Kubatura výkopů: 99.252 m3
Sejmutí ornice a podornice v objemu: 30.147 m3
Délka svodidel a zábradlí: 6.939 m
Plocha ozelenění: 77.450 m2
Plocha protihlukových stěn: 5.690 m2
Půdorysná plocha mostů: 10.828 m2
Kubatura zabudovaných betonů: 18.651 m3

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice