KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    O severočeské lokálky je zájem, Švestkovou chtějí hned dva spolky

O severočeské lokálky je zájem, Švestkovou chtějí hned dva spolky

Publikováno: 28.2.2011, Aktualizováno: 1.3.2011 15:42
Rubrika: 2011

Osud pěti železničních tratí na severu Čech je stále nejasný. Dvě z nich už Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) předala do správního řízení o zrušení, o osudu tří zatím nerozhodla. Nejblíže zrušení jsou tratě Libochovice – Straškov a Čížkovice – Obrnice, o převzetí obou už ale projevily zájem různé spolky.

Překvapivý zájem je především o takzvanou Švestkovou dráhu z Čížkovic do Obrnic, na níž v létě jezdí turistické vlaky z Mostu do Litoměřic a jezdí po ní občas i nákladní vlaky společnosti Unipetrol; za loňský rok jich projelo podle statistiky SŽDC celkem 54.

Zájem o trať projevil jak svazek místních obcí, který se na financování turistické dopravy podílí, tak i sdružení Zubrnická museální železnice (ZMŽ). Nadšenecký spolek, který provozuje vlastní trať v Českém středohoří, na Švestkové dráze jeden rok zajišťoval dopravu, pak ale odešel. Kvůli zájmu obou z nich by se mělo řízení o zrušení tratě přerušit.

Mnohem méně využívaná je trať z Račiněvse do Libochovic. Její část je sice pořád využívaná osobními vlaky, ale ty končí ve Straškově. O převod vlastnických práv na zbylý úsek do Libochovic už požádal muzejní spolek KŽC.

O další tři ohrožené lokálky zatím zájem nikdo neprojevil, i když správní řízení o jejich zrušení ještě nezačalo. K mání jsou zatím tratě z Rumburka do Jiříkova nebo soustava tratí mezi Kadaní a Doupovskými horami, které využívají mimo jiné armádní transporty. Zatím bezprizorní je i trať z Děčína do Oldřichova; nákladní dopravce ČD Cargo z ní chce ponechat jen úsek Oldřichov – Teplice Lesní Brána, kde stále doufá v obnovení přepravy písku do sklárny.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (40x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (29x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice