O severočeské lokálky je zájem, Švestkovou chtějí hned dva spolky
Rubrika: 2011
Osud pěti železničních tratí na severu Čech je stále nejasný. Dvě z nich už Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) předala do správního řízení o zrušení, o osudu tří zatím nerozhodla. Nejblíže zrušení jsou tratě Libochovice – Straškov a Čížkovice – Obrnice, o převzetí obou už ale projevily zájem různé spolky.
Překvapivý zájem je především o takzvanou Švestkovou dráhu z Čížkovic do Obrnic, na níž v létě jezdí turistické vlaky z Mostu do Litoměřic a jezdí po ní občas i nákladní vlaky společnosti Unipetrol; za loňský rok jich projelo podle statistiky SŽDC celkem 54.
Zájem o trať projevil jak svazek místních obcí, který se na financování turistické dopravy podílí, tak i sdružení Zubrnická museální železnice (ZMŽ). Nadšenecký spolek, který provozuje vlastní trať v Českém středohoří, na Švestkové dráze jeden rok zajišťoval dopravu, pak ale odešel. Kvůli zájmu obou z nich by se mělo řízení o zrušení tratě přerušit.
Mnohem méně využívaná je trať z Račiněvse do Libochovic. Její část je sice pořád využívaná osobními vlaky, ale ty končí ve Straškově. O převod vlastnických práv na zbylý úsek do Libochovic už požádal muzejní spolek KŽC.
O další tři ohrožené lokálky zatím zájem nikdo neprojevil, i když správní řízení o jejich zrušení ještě nezačalo. K mání jsou zatím tratě z Rumburka do Jiříkova nebo soustava tratí mezi Kadaní a Doupovskými horami, které využívají mimo jiné armádní transporty. Zatím bezprizorní je i trať z Děčína do Oldřichova; nákladní dopravce ČD Cargo z ní chce ponechat jen úsek Oldřichov – Teplice Lesní Brána, kde stále doufá v obnovení přepravy písku do sklárny.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.