KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Nutné opravy tramvajových tratí v Plzni si vyžádají 750 mil. Kč

Nutné opravy tramvajových tratí v Plzni si vyžádají 750 mil. Kč

Publikováno: 17.7.2011, Aktualizováno: 2.8.2011 13:11
Rubrika: 2011

Plzeňští radní schválili plán oprav tramvajových tratí do roku 2020. První etapou jsou stavby, které je nutné zahájit co nejdříve. Město musí do čtyř let vydat přes tři čtvrtě miliardy korun. Druhá počítá s rekonstrukcemi za dalších 350 milionů Kč v letech 2015 až 2020. Část tratí se dostává do kritického stavu, proto vznikl materiál, který mapuje situaci na všech dotčených trasách, řekl ČTK náměstek primátora Miloslav Šimák (ČSSD).

"V současné době dochází ke zhoršení stavu ve větší míře u tratí z BKV panelů (speciální železobetonový panel se žlábky, do nichž se upevňují koleje; panely nahrazují pražce, horní plocha plní zároveň roli krytu kolejového svršku). Touto metodou se opravovalo hlavně v 90. letech minulého století. "Dochází k propadům panelů, jejich posunům v obloucích, vylamování povrchů nebo k zatékání vody do konstrukce trati," řekl náměstek. Závady snižují životnost tratí.

Ještě letos zahájí Plzeň dvě opravy, které se zřejmě protáhnou do dalšího roku. "Jde o tramvajové trati Klatovská, konkrétně přejezdy v křižovatkách s ulicemi Husova a Tylova s náklady okolo devíti milionů korun. Druhou akcí je přejezd tramvajové trati v ulici Sirková v křížení s Americkou třídou, kde jsou náklady odhadnuty na stejnou sumu," vysvětlil Šimák. Na další opravu úseku od ulice U Trati na Mikulášské náměstí bude potřeba přibližně 22 milionů korun.

Obnova tratí v Plzni vyplývá podle náměstka z dlouhodobého investičního dluhu. "Největší opravy byly provedeny v 90. letech a to právě, jak se dnes ukazuje, ne zcela vhodnou technologií BKV," dodal.

Mezi nejvýznamnější rekonstrukce posledního desetiletí v Plzni patří obnova tratí v sadech Pětatřicátníků a první úsek na Karlovarské třídě, která letos pokračuje druhou etapou. Obnova největšího dopravního uzlu v Plzni - sadů Pětatřicátníků, přišla na 205 milionů korun a skončila v polovině roku 2004. První tříkilometrovou část trati na Karlovarské třídě, která stála 176 milionů Kč, opravilo město v roce 2009. Druhou ze tří etap rekonstruuje právě nyní a skončí letos na podzim. Jde o největší investiční akci města v letošním roce, která si vyžádá 270 milionů Kč. Poslední část na konečnou, která má vyjít na 600 milionů Kč, začne zřejmě až v roce 2013. Tramvajová trať číslo 4 na Lochotín je nejvíce využívaná ze všech čtyř čtyř linek. Karlovarská třída je jedinou spojnicí sídlišť Vinice, Košutka a Lochotín se středem města.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice